twentyeight

355 45 0
                                    

aku dan Taehyung sampai di tempat lepak kami yang biasa . Dia bergerak menuju ke hujumg stor sana tu .

Aku hanya biarkan dia . Biar dia cari ketenangan dulu .

Aku pandang dia sayu , dia menangis teresak-esak , menyembam mukanya dibalik lutut dia .

Aku sedih , Taehyung yang aku kenal tak macam ni ,

Taehyung yang aku kenal , orang gila , otak bebal . Dan seorang yang jarang menangis .

Aku nak Tae yang tu , bukan tae yang kuat menangis

huh

aku mengeluh pelan . Kesian aku tengok dia , teresak-esak menangis .

Sabar , nanti aku bunuh diorang tuk kau !

After a minute ;

Keadaan macam reda sikit sudah , aku tengok Taehyung tak lagi menangis

dia hanya termenung memandang kayu hockey tu dari tadi ,

Taehyung , taehyung , aku tahu niat membunuh kau membuak-buak tapi janganlah guna kayu hockey guna pistol sekali . Baru tembak bang , terus mati hahahaha

oit oit macam psycho pula aku ni !

dah back-back .

aku yang tadinya baring mula bangun dan berjalan menuju kearah Taehyung yang diam .

"tae" panggilku pelan , dia langsung tak balas apa-apa . Pandang tak , berdehem pun tak !

aku panggil lagi sekali "tae cakap gan aku , kau kenapa ?" dia tetap tak menyahut .

Ni yang aku panas ni . bultoerunae 🔥

aku jeling dia sekejap  "erm yelah , aku tahu aku bukan penting bagi kau ! Kalau kau nak selesaikan hal ni , selesai sendiri . Dah aku nak blah !"

aku ingin bergerak pergi meninggalkan dia

tapi ,

"hyung" panggilnya pelan dan sayu . Sedih pula aku dengar suara serak-serak basah dia tu .

aku pandang dia kemudian aku jalan dekat kat dia .

aku nampak dia mula ingin menangis "hyu-.un-g" panggilnya terketar-ketar .

aku duduk sebelah dia "dah kau takpayah nak drama sangat , bagitau aku kenapa kau kena buli oleh hobae-hobae bangang- tu ?"

soalku . Dia lap air matanya kemudian memandang aku dengan mata yang sembap

"tae tak sengaja ," katanya ,

yaish , cuba cakap penuh sikit , ni .

"apa yang kau tak sengaja ?" soalku curious . Dia pandang aku lagi sekali

flashback ; tae pov'

aku berjalan-jalan sekeliling sekolah sementara  tunggu Jungkook jemput aku .

Hari ni aku balik lambat sebab ada kelas tambahan , sebab tu aku tak dapat join diorang makan .

[COMPLETE]Istriku CikgukuWhere stories live. Discover now