thirtynine

341 37 9
                                    

Selepas makan malam , aku dan jihyo decide nak tengok wayang hantu .

Dia yang cadangkan . Aku sebenarnya taknak , tapi tahulah dia . Berkeras "nanti kalau nangis ke mimpi ke , jangan bawa-bawa orang eh"

kataku . Jihyo hanya mencebik .

Aku pasang cd 'IkanJering'

pffft ,

tajuk tak serupa bikin . Comfirm tak menakutkan . Siapalah takut ikankering   . Ish Ish Ish .

Hantu ikan ke apa !

15 minute movie start ;

"ARGHHHJ ! YAH TUKAR !! YAH TUHAN ! VALAK ARGH BODOH , BELAKANG KAU ! ARGHH !"

sungguh ini cerita ke apa !

apasal ada Valak . hantu tinggi pulaj tu . Yhhh !

Tanpa segan silu aku terus off tu cd .

krik krik krik

bunyi cengkerik menemani , Jihyo pandang aku face palm

"theheheh" kataku . Jihyo tolak aku baru dicubit-cubitnya pipi aku geram .

"yah yah sakit la ! argh !" teriakku kuat . Gila bisa betul tangan ketam dia tu .

"tadi punya main sombong , takut orang menangis la , mimpi lah . Ni siapa yang terjerit-jerit kalah perempuan beranak ni"

dia tarik telinga aku pelan .

aku hanya diam . 'ish kau tunggu Valak . Aku balas dendam ! Buat malu aku je!'

"dahlah jom tidur , nak tengok tv kang tak sia-sia tv saya meletop . Belum habis bayar bulan tu !"

Jihyo jeling aku .

Hish menyindir je ni kebayan ni 😑

Aku mengikuti Jihyo dari belakang . Sampai kat bilik aku kunci pintu kemudian ikut Jihyo baring kat katil .

Aku buka sedikit tingkap milik Jihyo untuk melihat cahaya bulan .

Cantik , terang sangat ! aku suka .

Jihyo tarik tangan aku , kemudian dia baringkan kepalanya dilengan aku .

berapa minit juga kami diam menghayati pemandangan bulan itu .

"kenapa awak elakkan diri dari saya" terkejut aku mendengar soalan itu namun segera aku cover

"erm arg , ah- aku cuba uji betapa kau cintakan aku" kataku sedikit pembohongan .

Dia senyum aku nampak walaupun dalam keadaan samar .

"takpayah uji , saya memang dah cinta mati kat awak ! sejak mula saya masuk sekolah tu lagi"

katanya tenang . Tubir mata aku terasa panas . please jangan mengalir . Aku mohon .

kami kembali diam .

Beberapa minit kemudian , terdengar dengkuran halus milik Jihyo .

Aku pandang Jihyo lama , aku cium ubunnya sekilas dan dahinya "goodnight , saranghae"

aku pun turut lelapkan mata .

skip

aku bangun takkala terasa ada bunyi bising menyapa telinga ku . Aku pandang jam 0627 .

awal masih . Aku pandang nama si pemanggil .

unknow number is calling ...

tanpa ragu-ragu aku terus menyambut panggilan itu .

yeobusayeo ?

...

hari ni ?

...

sekejap lagi saya datang

...

nae kamsamidda .

aku tutup panggilan itu , kemudian aku bangun kebilik mandi untuk bersiap .

skip

aku mula bergerak menuju ke hospital menaiki motorbike aku .

Sampai saja sana aku terus menuju ke counter . "saya nak jumpa Doktor Byun Baekhyun"

nurse itu memandang aku sambil tersenyum . "awak ada buat appointment ? nama ?"

aku angguk perlahan . "Min Yoonki" kataku pelan . Dia mengcheck namaku dicomputer

"eo Sir , Doktor Byun ada kat pejabat dia tunggu Sir" aku angguk kemudian melangkah menuju ke pejabat Doktor itu

sebenarnya nama itu familiar dengan aku tapi erm malas aku nak fikir .

Aku masuk ke ruangan pejabat itu .

Sebelum itu aku ketuk dulu 😒

tok tok tok

"masuk" laungnya dari dalam . Aku kuak pintu itu perlahan lalu masuk kedalam .

Doktor Byun tersenyum memandang aku .

"keputusan dah ada Min Yoonki"

jantung aku berdebar sungguh laju . Ya Allah , apakah ini !

.
.
.
.
.
.

3 chapter more . Wait ♡

[COMPLETE]Istriku CikgukuWhere stories live. Discover now