special 🎊

682 50 13
                                    

Jihyo Pov ;

"SongJihyo , adakah awak menerima MinYoongi sebagai teman sehidup semati kamu tanpa mengira keburukan yang ada padanya dan menerima dia seadanya ?"

"Saya Terima"

"MinYoongi , adakah awak menerima SongJihyo sebagai teman sehidup semati kamu tanpa mengira keburukan yang ada padanya dan menerima dia seadanya ?"

"Saya Terima"

"you may kiss the bride"

Aku teringat kembali hari dimana kami melepaskan janji setia menerima diri masing-masing seadanya .

Aku tersenyum mengingatinya kembali . Kini dah 2 tahun berlalu .

Banyak perkara yang sudah kami lalui bersama

"omma !" termasuk ini , dan baby dalam perut ni .

Aku pandang anak sulungku , Min Jiyoon . Tak serupa perempuan , perangai mengalahkan lelaki .

"wae sayang ?" kataku sambil menatap muka anak daraku .

"appa panggil ." katanya bersama suara nyaringnya .

"omma penat nak gerak . Suruh jelah appa datang sini" dia menangguk kemudian berlari kearah Suga yang berada di dapur menyediakan makanan .

aku memandang langit sambil tersenyum 'Terima Kasih kerana menyediakan aku takdir yang bahagia sebegini . Terima Kasih'

Tiba-tiba terasa bahuku ditepuk pelan "pandang apa tu ?"

aku pandang Yoongi , kemudian dia tersenyum . Aku hanya geleng .

"kenapa panggil ?" soalku pelik  .

"time to lunch "  aku mengangguk . Aku memutarkan kerusi rodaku menuju kearah Suga lalu menyorong tayar kerusi roda itu.

"eh eh eh , biar oppa yang buat . Dah diam-diam tangan tu" katanya lebih kepada mengarah .

Aku tersenyum . Walaupun aku begini , Suga tetap terima aku seadanya .

Aku mengalami lumpuh badan ketika melahirkan anak sulungku .

Sebab itu aku mula duduk dikerusi roda , dan menyebabkan perjalanan aku terhad .

Walaupun begitu , dengan adanya kebahagian di rumah ini , aku tak perlu bergerak jauh . Cukup saja disini . Merasa kebahagiaan .

skip

Malam kian menjelang , aku dan Jiyoon duduk dihadapan tv melihat movie bertajuk IkanJering .

Aku tertawa takkala mengingati kerenah Suga pertama kali melihat cerita ini .

"omma wae ?" aku geleng . Aku pandang sekeliling . Suga takde , Line clear . >o<

"omma teringat kisah pasal appa dulu" kataku sambil tersengih-sengih memandang anak ku .

Dia memandang aku pelik "bwo ?"

erm erm ,

terdengar Suga berdehem memberi amaran ,

aku terkekek ketawa memandang muka Suga yang kemerahan .

"omma , apa yang appa buat ?" soalnya excited . Aku hanya ketawa saja .

"takde , masa tu appa sakit perut jadi appa tinggalkan omma kat ruang tamu" kataku menipu

aku pandang Suga yang senyum pandang aku . hehehehe .

"dahlah Yoon pergi sana masuk bilik . Tidur  , dah malam ni" kataku menyuruh dia pergi lalu menolaknya turun sofa

"nae omma , appa jaljayo ♡" sebelum pergi sempat lagi dia menyalam tangan kami lalu mencium pipiku sekilas

Dia berlari terkedek-kedek kebiliknya lalu menutup pintu .

Suga bergerak menuju ke tv lalu mematikan movie tersebut . Aku senyum pandang Suga .

"wae ?" soalku bersama senyuman .

Dia bergerak melangkah menuju kearah aku kemudian letakkan kepalanya dia peha aku .

"still macam kumamon  ." aku hanya geleng . Minat yang tak boleh dilupakan .

"sayang , umur kita jauh beza kan ?" soal Yoongi tiba-tiba .

Ya memang tak dinafikan umur kami jauh berbeza  .

"Yup saya 27 , oppa 20 . Kita kawin masa tu awak 18 . Still muda , 7 tahun beza umur kita , erm kenapa tanya ?" soalku kembali .

Memang jarak usia kami jauh . Tapi perhatikan lah sekarang , hidup kami bahagia tanpa penghalang .

Umur bukanlah penghalang bagi suatu percintaan jika ia sudah ditakdirkan .

Dia hanya geleng kemudian dia lelapkan mata seketika .

Beberapa minit kami dalam keadaan itu sambil melayan perasaan sendiri .

Tiba-tiba Suga bangun "kajja masuk bilik , oppa ngantuk . Tu baby dalam perut tu patut rehat awal. Omma dia pun"

aku senyum . My baby boy .

Suga menolak kerusi roda aku lalu bergerak kearah bilik kami .

Rumah kami dua tingkat , bilik kami sepatutnya kat bilik atas tapi lepas aku lumpuh , Suga tukar bilik kebawah

bilik atas jadi bilik bacaan Jiyoon .

Sampai saja dibilik , Suga angkat aku bridal style . Inilah rutin harian kami , Suga selalu angkat aku macam ni

Hahahahaha . Terasa lucu pulak ~>_<~

Dia baringkan aku kemudian dia turut baring bersama , diletakkan kepala aku dilengannya lalu dia peluk aku dari belakang .

erm

"kenapa tak bagitau dia tadi ?" aku geleng saja . Malas nak cakap sebenarnya .

"biarlah tragedi tu jadi kenangan manis kita bersama" Suga ketawa me dengar kata-kata aku .

Dia mempereratkan lagi pelukan .

"Oppa sayang Hyo sangat-sangat . Tak kesah macam mana pun keadaan fizikal sayang . Sayang tetap pilihan hati oppa . Jadi jangan berani nak buat apa-apa tau ! erm Saranghae ♡"

aku terharu sikit mendengarnya .

Ohya ini juga merupakan rutin harian kami , Suga selalu luahkan perasaan dia pada aku sebelum kami tidur .

Kalau Suga penat , aku yang selalu buat .

"nado Saranghae Yeobo ♡"



🎆the end 🎆

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Thanks for your support guys

walaupun tak mengikut apa yang korang imagine . Tapi tetap thanks ♡

Lepas ni , author akan update [seesaw ++] main cast ; songjihyo , kimtaehyung , kimmingyu , lalisamanoban .

sya akn hiatus 1month maybe sbb exam start minggu depan so seesaw up after 1month.  thank 💜

[COMPLETE]Istriku CikgukuWhere stories live. Discover now