Namun ,
tiba-tiba , ada satu tangan melingkari badan aku dari belakang . Tersentak aku jadinya .
Aku pusing , terjengul muka Jihyo yang sembap sambil memeluk belakang aku .
Aku terus putarkan badan aku kebelakang lalu aku peluk Jihyo berdepan .
Ubun-ubunnya aku cium lembut . "hiks Mong-ah eodi-.iseo ??" soalku ! lalu memberhentikan perlakuan aku
dia geleng sambil tersenyum lemah . Dia tarik tangan aku , kemudian bawa aku masuk ke pejabat .
dia kunci pintu kemudian datang dekat ke arah aku . Dipeluk aku erat , macam aku dah lari jauh dari dia
hiks hiks .. hiks
tangisan serta esakan kecil yang keluar dari mulut Jihyo membuatkan aku terasa bodoh- buat dia macam ni
aku mempereratkan lagi pelukan kami .
After a few minute ;
pelukan terlerai , terbit satu senyuman yang aku rindukan . Dia pandang aku sambil tersenyum bahagia
baki-baki air matanya disapu ketepi . Pantas dia cium aku walaupun sekejap . "janji dengan saya , awak takkan buat saya macam ni lagi"
katanya , aku hanya mengangguk 'Mian aku tak boleh janji'
Dia tarik aku menuju kesofa pejabatnya . Didudukan aku lalu dia ingin melangkah pergi "erm eodi ?"
soalku , dia senyum "nak buat kerja , berlambak lagi tu" katanya walaupun dengan keadaan mata yang sembap . Aku geleng
"please satu hari ni , jangan buat kerja apapun . Luangkan masa kau dengan aku , sebab aku rasa hari ni merupakan hari istimewa buat aku . Aku nak cipta kenangan manis dengan kau hari ni"
aku kata sambil pandang tepat kearah anak matanya , "lain hari kan ada,"
erm aku bergeleng menidakkan . maybe my last day . Who's know ?
kemudian dia angguk . 'ok' katanya pelan . Aku menarik tangannya lalu membiarkan dia duduk dipeha ramping aku .
aku hidu aroma bau leher jinjangnya , wangi bau vanilla .
dia hanya tersengih geli .
"malam ni aku stay rumah kau" kataku sambil memeluk dia . Dia angguk pelan .
Aku tengok jam yang melekat kat dinding pejabat ini
0241
dah tiba masanya untuk pulang . "kajja" dia menurut aku saja .
Dia mengambil barang-barangnya yang berada diatas meja kemudian mengikut jejak langkah aku .
someone pov ;
semoga kau bahagia . Aku takkan ganggu lagi . Cukup sekali , aku dah rosakkan kebahagian kau . Aku taknak benda tu berulang .
Aku harap sekali lagi . Kau bahagia ♡ ikhlas dari aku Byun Baekhyun .
end ;
Sepatutnya masa ni aku dah berada dihospital ambil keputusan . Tapi tolong aku taknak rosakka mood akujadi aku taknak ambil keputusan tu . Esok !
Aku dan Jihyo berjalan menuju ke arah motorbike aku yang terletak di pelosok .
skip
sampai saja aku depan rumah Jihyo , aku menyuruh dia masuk dulu sebab aku nak telefon omma aku .
tutt tutt tutt
yeobusayeo , omma ?
nae , wae yoon ?
omma malam ni Yoon tidur
rumah kawan . Takpayah tunggu
Yoon pulang . Omma tidur lah
dulu .kawan ? what friend ?
hehehehe , jangan risaulah omma
dia baik .erm
kalau macam tu , Yoon off call
anyeong omma jaljayo ♡nae . Jaljayo anak omma . Jaga
diri kat sana . Jangan buat hal
kat rumah orang .hahahah . Nae omma , Yoon ingat
tutt tutt tutt
Aku melangkah masuk kedalam rumah Jihyo . Aku letakkan beg di sofa lalu aku jalan menuju kearah Jihyo yang tengah sibuk didapur
aku peluk belakangnya lalu letakkan kepala dibahunya memandangkan dia pendek dari aku .
Dia pandang aku sekilas , "wae ?"
"bwohae ?" soalku pelan . Dia geleng "sediakan makanan je . Awak pergilah mandi dulu , tukar baju tu . Busuk dah"
katanya sambil tertawa mengejek . Aku lepaskan pelukan dan ingin menuju ke bilik mandi
tapi sebelum tu , aku cium bibir Jihyo sekilas . Baru aku lari macam kanak-kanak ribena .
"macam budak-budak !" omel Jihyo .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.road to final
YOU ARE READING
[COMPLETE]Istriku Cikguku
Hài hướcCinta student sendiri ? huh michin author ! rated 18+++ This story not have sexscene dont worry teenegers . Its only have cursing word that make you felt uneasy with this character . . . . . . . . Jalan cerita berdasarkan imaginasi sahaja . ♡ "don...