[random] london

110 15 106
                                    

ni vet alla de där aesthetic människorna man ser på pinterest, instagram och tumblr, men som man så sällan ser irl att man undrar om de faktiskt bara ät en myt? turns out att de gömmer sig i london

det är helt sjukt hur många av dem som är här

eller hur många här som är en av dem?

jag måste sluta förvirra mig själv

i alla fall. london är väldigt, väldigt fint!! jag har inte tagit några foton så kan tyvärr inte visa er nåt (eller ni kanske suckar av lättnad idk). för det skulle sluta med att jag aldrig tittade på de fotona, jag är ingen fantastisk fotograf så det skulle inte göra upplevelsen bättre, och det finns helt enkelt för många fina hus för att jag skulle kunna fota några. det skulle sluta med att jag kunde kartlägga hela stan med de fotona. men liksom de flesta husen är i nåt slags brunt och vitt color scheme och djjxjk jag bara älskar stilen på arkitekturen!!

kommer man nära så ser man dock allt smuts och alla sprickor men jag älskar det ändå

och jag har hittat en affär där konstnärer handmålar converseskor!!!! jag vill flytta in där nu tack. dessutom så betalade man efter sin skostorlek, dvs har du 39 så får du betala 39 pund. och affärsskylten var spraymålad!!! och jag vill gifta mig med det där skyltfönstret så sjukt snygga skor jag dör

och jag köpte nästan ett par artsy strumpor på ett annat ställe. men bara nästan.

och jag har ätit avokado på hamburgare för första gången i mitt liv.

•••

sightseeing är inte riktigt lika kul nät big ben är under renovering. men rätt kul ändå.

och madame tussauds är fan riktigt läskigt. de hade dock inte så många dockor framme?? eller alltså inte jättefå men enligt min morfar brukade det vara fler. och det kändes lite tomt.

oj. det där lät ofrivilligt lite deep.

men i alla fall. jag fattar inte riktigt grejen med att ta kort med vaxdockorna?? det är ju ändå fake. det roliga är mest att se dem där. men jag tog ändå en bild med vincent van gogh.

och jag köpte (eller mammas pengar men skit i det) en smoothie där. den vad väldigt god. alltså inte bredvid van gogh. utan på madame tussauds. men smoothien hade ungefär samma färg som den gula färgen på hans palett om jag tänker efter.

(jag fattar inte hur nån skulle tolka det som att smoothien fanns bredvid vvg men ja. som sagt måste jag sluta förvirra mig själv för det är jag som får suffer för det)

(vad heter suffer på svenska hJÄrNslÄpP)

men angående att affärerna här stänger typ klockan 21? (en stängde fucking 22 wtfff, mamma vill ju typ att jag ska sova sen en halvtimme då när jag är hemma.) jag klagar inte dock. kvällsshopping är nice. allt är bättre ju senare på dygnet det blir. (fast det svänger tillbaka nånstans mellan 6 och 8.) speciellt mat. men, tillbaka till shoppingen.

jag såg en jättesnygg jacka på urban outfitters. jag köpte ett par shorts på en annan affär tho. väldigt spontant köp skulle jag väl säga (även om jag tidigare pratat med mamma om att jag kanske ville ha nåt i en liknande modell)

 väldigt spontant köp skulle jag väl säga (även om jag tidigare pratat med mamma om att jag kanske ville ha nåt i en liknande modell)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
JUPITER * random IIWhere stories live. Discover now