[random] personlighetstest och storstäder

138 12 66
                                    

Så idag (igår, klockan är snart ett) på kvällen så tog jag fram ravenclaw-sidan i mig (varför lät det där i mitt huvud med mina föräldrars kompis röst??). Och jag satt och försökte lära mig om olika personligheter bara sådär. (Eller nu låter det som att jag tycker det här är jättecoolt men sanningen är att jag då och då får en impuls att lära mig om helt random saker men det här är bara extra intressant?? så jag måste liksom nämna det hahah)

Okej så jag vet inte hur familjära ni är med kategorisering av personligheter med hjälp av enneagram (idk om det heter det på svenska också?? i alla fall är det den engelska termen). För att förklara det snabbt: det bygger på att det finns 9st personlighetstyper, där alla har en dominant, som även kan varieras med en "wing" av ytterligare en av de återstående 8 för att göra det mer accurate och individuellt. Säkert finns det fler tillägg och syften med den, men jag har inte kommit så långt än.

Jag hade gjort testet för länge sen, för jag gillar personlighetstest, vad jag minns blev jag en 4:a (individualist), med en wing på 3 tror jag. Ifall nån undrade. Då läste jag i alla fall litegrann om personlighetstyperna, kanske inte ens om alla, men nu fick jag ett ryck och ville lära mig mer om det och hur det funkade typ.

Så jag har suttit i typ 1,5(?) timmar och läst och sammanfattat i ett anteckningsblock, med en färg för varje personlighetstyp och allt hahah. Man önskar ju att jag var så motiverad när jag pluggade till prov i skolan

(Dock så suger det för det hände flera gånger att jag antecknade med fel färg för att även om jag kopplar ihop en av de färgerna jag har med en personlighet så kanske jag tycker att färgen passar bättre till en annan siffra (t ex personlighetstypen 6 är mer mörkbrun än 7, men siffran 7 är mer mörkbrun än 6 i mitt huvud) och då förvirrar jag mig själv, speciellt om siffrorna är nära varandra, ugh)

Sen sitter jag mer eller mindre omedvetet och beräknar vilken personlighet folk jag känner är och hur deras "center-känsla" påverkar dem (jag orkar inte förklara vad det är för då måste jag förklara hur hela skiten funkar och det orkar jag inte, jag borde sova)

I alla fall!! Om nån tar ett sånt test/har tagit ett så är jag intresserad av att höra vad ni fick hahah

Så det skulle regna på vår klassutflykt?? Och det regnade på morgonen men sen inte under hela tiden vi var ute och det var så jävla kvavt och fuktigt i luften att det var för varmt för att ha på sig en regnjacka??

sen hade min klass skoldisco för sexorna på kvällen. och ja det gick som det gick. (nu låter det som att det var tråkigt men det var faktiskt riktigt kul)

Och sen var det skolavslutning dagen efter (tisdag) och min rektor pratade bara i 50 år och inte 500 som talen på skolavslutningen brukar vara och sen fick vi betyg och så fick vi gå och jag åt kinamat med mina kompisar och det var väl kul och det är typ det som har hänt

Förresten så har jag nåt problem med mellanrum i den här boken?? Alltså om jag har två raders mellanrum så blir det ibland typ bara en när jag publicerar så jag ser mer random ut än vad jag faktiskt är?? och det gäller liksom bara när jag tryckt på retur 2 gånget, inte typ 3 eller 1???

btw jag vill så gärna bo i stan när jag är vuxen. typ ju större stad desto bättre (fast inte stockholm cus i don't really like stockholm av nån anledning). enda problemet är att det är så dyrt att köpa bostäder centralt. och jag vill bo i en lägenhet mitt inne i stan. typ en skyskrapa i new york?? ja tack. men fuck bostadspriser jag kan bli rik på att sälja böcker och ställa ut konst på galleri.

men liksom ha en egen lägenhet som man får inreda hur man vill?? en liten lägenhet är fine idfc. högt uppe ska man också bo. och sen kan jag sitta där och äta nudlar i mitt badkar och titta på människor som går förbi på gatan nedanför och på grannen på andra sidan. och jag får bestämma själv hur jag ska göra. jag kan ha bokhyllorna i badrummet och soffan i köket och ofärdiga projekt över hela vardagsrumsgolvet för vem har sagt att det normala är det bästa. jag behöver inte äta lunch klockan 12, jag kan äta mat de tider det behövs och inget spelar någon roll så länge jag är lycklig.

på ett sätt brukar/brukade jag tänka att jag vill bo på landet för där är det ostört och man kan se stjärnorna och bara acceptera att allt finns runtom en och det är livet och livet är bra (det där var ju verkligen inte alls flummigt och oförståeligt, jag vet inte ens själv riktigt vad jag menade). men grejen är den att även om människor kan tömma mig på energi snabbare än nånting annat så är det ändå en trygghet att ha de där?? för folk finns nära om jag behöver dem. och jag kan sitta där bakom mitt fönster och bara titta på, titta på deras energi och hur mycket människor det finns utan att själv delta. jag kan själv sitta där i mitt badkar med kläder på och vara lycklig i mig själv, och vara lycklig för att det finns andra levande saker ständigt runtomkring.

och dessutom så skulle jag inte klara att ha det för långt från affären. liksom jag hatar att handla men om man plötsligt klockan 10 på kvällen blir sugen på att baka kakor men inte har nåt socker hemma?? samt att om man är på landet så har man så långt ifrån alla man tycker om. och man kanske har en granne en bit bort men i en stad finns det så många olika människor och man kan välja vilka personer man vill ha i sitt liv.

wow jag vet inte vad det här är men ni är nu alla inbjudna till att flytta till new york (eller honestly var som helst som är en storstad idc) med mig. dock föredrar jag om ni bor i lägenheten bredvid för jag kommer behöva mitt personal space o f t a. vi kan ändå dela på tomatplantor dock (vi kan turas om att vattna) :)

JUPITER * random IIDonde viven las historias. Descúbrelo ahora