* 4 dagar senare*
(Natalies POV)
-Hej Juliett
-HEJ MAMMA
Juliett kom springandes mot mig och kramade om mina ben då hon var för kort. Men jag böjde mig ner och då kramade hon mig ordentligt. Hon placerade massor av pussar över mitt ansikte. Jag skrattade och hon log. Hon släppte mig och sprang bakom mig mot Marcus innan hon såg att det var Marcus och förmodligen inte Martinus.
-Vart är pappa?
Jag kollade förskräckt på Marcus som kollade lika förskräckt på mig.
Han började sig ner och tog ett försiktigt tag om hennes händer.
-Pappa behövde stanna kvar lite och mamma kom tidigare
-Men jag saknar pappa
Hon började gråta och krama om Marcus.
Hennes tårar rann och snyftandet slutade inte.
-När kommer pappa?
-Vet inte juliett
Hon släppte Marcus nu och kom fram till mig. Jag bar upp henne och hon lutade sitt huvud mot min axel. Min rygg blev blöt men det brydde jag mig inte om.
Vi gick mot Marcus bil och sedan körde han hem oss från flygplatsen.
När vi var framme så hade juliett somnat, klockan var ändå halv tio.
Jag bar in henne till sitt rum där jag la henne i sin egna säng. Jag pussade hon lätt på pannan innan jag släckte lampan och gick ut.
Jag gick trött ner till vardagsrummet där Marcus satt. Jag satte mig bredvid han och han stängde av teven.
-Vet du när han släpps?
-Nej jag har inte pratat med han,
-Har han ringt?
-Ja men jag har inte svarat
-Det har gått 4 dagar Natalie
-Jag vet..
-Hur mår du då?
-Bra tror jag väl? Förutom att det känns tomt att inte sova bredvid någon, att pussa någon eller någon som får mig att skratta två på natten.
-jag är så ledsen
Jag skulle precis svara han innan min mobil ringde.
-Det är Martinus
Innan jag hann få ett svar från Marcus så tryckte han på "svara" åt mig.
Jag placerade mobilen vid örat bara för att höra någon polis prata med mig.
-hi, is this Natalie? Martinus wife?
-yes
-Your husband is going to be in jail for 6 months but only if you are not going to pay 340$. If you pay then he is going to be sent to Sweden directly.
-Ehem okey I will call back
Jag la på och kollade på Marcus.
-6 månader eller 29 tusen kronor.....
-29 tusen? Så mycket??!
-Ja
YOU ARE READING
Love me at my worst and best days ✔
FanfictionMotgångar men också framgångar. Kärlek men också hat. Dåliga sidor men också jävligt bra sidor. Men hur det än går så kommer jag älska dig. Bästa i fanficiton: 51! TAACK!!!! Bästa i romantik: 30 TACCKKKK!!! Startad: 20Maj 2018 Avslutad: Den tred...