6-|הצללות ב'|

203 15 18
                                    

אזז, מלא זמן לא התראנו... אבל אני דיי בטוחה שלא שכחתם מנושא ההצללות שלנו.
זה נושא רחב, לכן היום אני חוזרת אליכם בפרק נוסף על... הצללות! אני מרגישה שלא הקפתי את כל הנושא בפרק הקודם, אלא הוא יותר כמו הקדמה.
בגלל זה הפעם אשתדל לעבור על דגשים חשובים שצריך לזכור בשלב הזה.

מקור אור- חשוב בשלב הזה להסתכל על מקור האור שלכם, על הזווית שממנה הוא מגיע והכיוון שבו הוא יוצר את הצל. הדיוק הזה יעזור לציור להראות טוב יותר, משום שמיקומי האור והצל נמצאים נכון בציור.
שימו לב לנו שני מקורות אור אפשריים בציור:
-מקור האור טבעי, כלומר אור שמש (מה שמופיע לרוב.) אור ירח, כוכבים... תלוי בזמן בו תבחרו את הציור.
הצל במהלך היום זז, לכן יש לזכור גם את הפרט הזה בהצבת הצל. מקמו את הצל לפי איך שמקור האור שלכם משפיע עליו ברגע הנוכחי, לא לפי איך שהצל יתמקם בעוד שעה כאשר השקיעה תהיה עוצמתית יותר. אם בחרתם זמן, לכו עליו עד הסוף.

-מלאכותי, כל מקור אור שהוא תוצרת האדם. למשל פנסים, מנורות... הרבה פעמים זו יכולה להיות הצבה אישית של האמן. יש מניעים שונים להצבת אור מלאכותי, כגון הדגשת אובייקט מסויים בציור והסתרת אחר או יצירת אווירה כלשהי. (מסתורית, או בימתית...)
כעת אתם עלולים לחשוב כי זה סותר את יכולת הציור להיות ריאליסטי. ואתם לא טועים.
זה יכול לסתור את ריאליסטיות הציור, אבל זה תלוי במידת השימוש בתאורה כזו.
השימוש בתאורה זו נמצא לאורך ההיסטוריה של האומנות, מאופיין בעיקר בתקופת "הבארוק".
דוגמא ליצירה בה יש שימוש באור מלאכותי;
(משמר הלילה, רמברנדט)

אני מניחה ששמתם לב בעצמכם לתאורה הלא מציאותית שמופיעה פה, משום שיש דמויות שזוהרות במיוחד

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

אני מניחה ששמתם לב בעצמכם לתאורה הלא מציאותית שמופיעה פה, משום שיש דמויות שזוהרות במיוחד.
ניתן לעשות זאת גם בציורים שלא בצבע, משום שאפשר להשתמש בגוונים הרבים שהעפרונות שלנו מציעים. בעיקר על ידי שליטה חזקה בהם.

גוונים כהים- טובים ליצירת קפלים אבל צריך זהירות רבה בהצללה, כי זה מעבר חד. לכן כדאי להשתמש בגוונים כהים, הם מעבירים הרבה יותר אשליה של עומק.
וכן זה תקף גם לשאר הציור. ^^

גוונים בהירים- קצת קשה ליצור עם עיפרון גוון ממש בהיר, לכן אני אוהבת להשתמש בשיטה בה בדף נפרד יוצרים כתם כהה וכביכול "לקחת ממנו". (בעזרת אחד מהכלים שפירטנו בפרק הקודם.) ולטשטש על הדף הזה עד שנגיע לגוון הרצוי. ועכשיו נוצר בעצם כמו צבע, שאפשר לצבוע איתו את החלק שרוצים. (;

הארות- ניתן ליצור הארות על ידי המחק, כאשר מוחקים בצורה מסויימת את השטח הרצוי, עד שיגיע שוב ללבן או לשכבת בסיס. האור שנוצר לא תמיד יכול להיות מדויק, אבל זה אפשרי בעיקר בשטחים גדולים.

פחם- הצללות בגוון שחור חזק מומלץ להשתמש בעיפרון פחם, אבל קשה למחוק אותו. יש מחקים שמתאימים למחיקת עיפרון פחם, אבל אי אפשר לחזור שוב לגוון בהיר ממש. לכן עדיף להזהר מזה, זה כדאי בעיקר לשטחים גדולים או רקעים.

כיוון זהה- בהצללות ובכלל בצבע, עדיף ללכת באותו כיוון של העיפרון. זה יצור משטח נקי יותר, הקווים פחות יבלטו.

בלי לחץ- אל תלחצו חזק על העיפרון, זה יקשה עליכם למחוק אותו. רוצים גוון כהה? תשתמשו בכלים הנכונים. לא בכוח הפיזי שלכם, זה עלול ליצור שקעים בדף ומראה לא אחיד שרצינו להשיג. (על ידי הכיוון הזהה שהזכרתי.)

_____________________________________________

עד כאן היו הדגשים שלי על הצללות(:
אם יש לכם שאלות על הנושא מוזמנים לשאול, אענה עליהם בפרק הבא. ובכך פחות או יותר נסכם את הנושא הזה לבנתיים^^

~ איך היום שלכם עד עכשיו? ~

Warrior.

טיפים לציוריםWhere stories live. Discover now