היי אז, הייתה בקשה לפרק על זה... ואני משדלת לקיים. אם יש לכם עוד בקשות, תכתבו לי כאן ואנסה לענות עליהן.
בכל אופן, נתחיל הפעם ונדבר על תנועה... על איך להביע אותה בציור וכזה.
1- קומפוזיציה: כפי שבטח כבר הזכרתי כשדיברנו על קומפוזיציה, היא אחת הדרכים ליצירת תנועה. הקומפוזיציות העיקריות שיוצרות תנועה הן הקומפוזיציות הפתוחות, הדינאמיות (מן הסתםם) וא-סימטריות.
הן הופכות את התמונה לבעלת יותר תנועה ולכן כדיי להשתמש בהן.
(מתנצלת שאין לי דוגמא, לא עולה לי משהו כרגע. אם למישהו יש- אשמח^^)2- מעוגל: התנועה בדרך כלל מאופיינת משהו עגול, או מתעגל לכיוון מסויים, משום שהסטטיות מאופיינת בקו ישר וזוויות חדות.
לכן למשל שתרצו ליצור משהו בתנועה, עדיף שהוא יעמוד בצורה מעוגלת כלשהי.
לדוגמא;(לא ציור שלי, אבל אני מתכננת לצייר את זה בקרוב. אם תרצו לראות מוזמנים לספר חפירות שלי של הציורים, הוא יעלה שם. 😊)
באומנות, יש תנועה שמאפיינת במיוחד את התנועה המעוגלת שהתפתחה
בה נראות כמה תנועות מעוגלות
דוגמא; (זורק הדיסקוס)
מצליחים לראות את צורת ה S ? נמצאת גם האות כ' ^^3- עמידה כיאסטית: היא אחת מהנסיונות הראשונים להביע תנועה. לכן עוד לא נראתה בה התנועה המעוגלת, אלא X. בה יד אחת מושטת קדימה ורגל אחת אחורה, כך נדמה שהדמות נתפסה במהלך תנועה כלשהי .
דוגמא; (אתנה פרתנוס)(מבטיחה שזה הדוגמא הכי צנועה זמצאתי, לא רציתי להטריד אותכם יותר מדיי XD)
4- פרספקטיבה: משפיעה על איך שהוא רואה את הציור, לכן פרספקטיבות שונות כמו שימוש בפרספקטיבה אווירית תצור מראה של ריחוק, מה שיכול להביע תנועה לעבר האופק.
כמו כן, הטשטוש יוסיף לעוצמה.
דוגמא; (שדרות מונמנטר, קמיל פיסארו)
5- צבע: אומנם השיטה הקודמת גם היא עובדת על צבע, אבל זו מעט יותר מתוכחמת.
על ידיי משחק בין צבעים חמים המביעים קרבה לצופה, לצבעים קרים המביעים ריחוק ניתן להעביר תחושה של תנועה.
התנועה תורגש כאשר חלק מהחפצים יראו מתקדמים קדימה, או להפך- נוטים לאחור.
דוגמא; (חלון פתוח בקוליור, אנרי מאטיס)
(שמתם לב ששתי הדוגמאות האחרונות כבר הופיעו בספר? בזכותי אתם מכירים יצירות אומנות! ווהו^^ )_________________________________
מיום ראשון לא אהיה בבית לשלושה שבועות, אני עובדת על פרקים כבר מעכשיו כדיי להמשיך לעדכן(:
מתנצלת מעכשיו אם יהיו פעמים שאפספס.
אשתדל לעדכן כמה שאוכל^^אוהבת,
Warrior.
YOU ARE READING
טיפים לציורים
Randomספר על ציור~ על כל מה שזה דורש. שיטות וטיפים ממני, כל מה שאני משתמשת בו. ובכלל עניינים שצריך לדבר עליהם(; בשיתוף עם @aiko2u ✪שמחה לקבל הצעות מנסיונכם!