שלום שלום, כמה כיף להפגש שוב!
אז וואריור היקרה דיברה על תפיסת חלל וכל זה (פרק 7 בספר), אך יש עוד משהו שיכול לעזור לכם מבחינת תפיסה וזה חלל נגטיבי.
היי, נשמע מגניב. מה זה?
הגדרה: החלל מסביב לעצמים ובניהם. סוג חלל זה הוא רק הצורה של החפץ בלי פרטים שיכולה לתת אשליה של החפץ האמיתי בעצמו (ויקיפדיה).
להלן דוגמאות:
נכון, זה משהו שיותר מדבר לעיצוב, אך ציירים עוסקים בעיצוב וניתן לראות זאת בקומפוזיציה, בעל תפקיד מרכזי. קומפוזיציה = איך שהדברים מסודרים במשטח העבודה. כל שחלל נגטיבי הוא איזור ריק שלוקח חלק חשוב מבחינת סידור הפריטים. זה יכול להיות הרקע (מינימליזם), משטח צבע גדול...
בנוסף נראה חלל נגטיבי בחירת צבעים, עיצוב והלבשת דמויות, ציור חפצים ומבנים. קיצר, ציירים עוסקים רבות בעיצוב, ולכן עדיף שיהיה גם את הכלי הזה בכיס. מי יודע, אולי זה יעזור בעתיד?
עכשיו שהסברנו על הכלי הנחמד הזה מקודם, נראה גם חלק מהשימושים שלו, ואנחנו אומרות חלק כי אין לנו ניסיון רב איתו. (שתדעו גם אתם להשתמש...)
1- רישום והעתקה מתמונה
הגדרת הרישום: רישום הוא שיטת ובה האמן יוצר תמונה או דימוי על ידי שרטוט שלהם על משטח. נעשה בעיקר על ידי שימוש בעיפרון, פחם, עט, דיו, גירי פסטל, מכחולים או חרט.
אז רישום הוא התבוננות בעצמים בסביבה המוחשית במגע או מתמונה והניסיון לצייר אותם. החלל הנגטיבי לא קריטי אם זה חפץ אחד, אבל שזה כמה חפצים העומדים זה לצד זה, עדיף לא להסתכל רק על העצמים עצמם, אלא גם על הצורות בניהם כי הם כלי לעמידת מרחק, צורה של העצמים וקרבה בניהם.
YOU ARE READING
טיפים לציורים
Randomספר על ציור~ על כל מה שזה דורש. שיטות וטיפים ממני, כל מה שאני משתמשת בו. ובכלל עניינים שצריך לדבר עליהם(; בשיתוף עם @aiko2u ✪שמחה לקבל הצעות מנסיונכם!