9-|נקודת מבט|

478 14 7
                                    

שלום לכם^^
אני מניחה שהיה קצת לפספס את הרצף המקסים שיצא לנו,  בנושאים שנוח מאוד לקרוא אחד אחריי השני.  (וידוי,  תכננתי את זה XD) זה עוזר להבין טוב יותר(:
לכן השלב הבא אחריי שדיברנו על הנפח שהעצמים בציור תופסים (תפיסת חלל)  ועל המקום שנעמיד אותם ביחס למסגרת (קומפוזיציה)  הפעם נדבר על המקום בו אנחנו עומדים ביחס אליהם- נקודת מבט
בטח אתם מכירים את המושג הזה מסיפורים,  על נקודת מבט של כותב וזה… אבל תשכחו מזה לכרגע. 
זה דיי שונה.  אצלנו באומנות זה המקום הפיזי שבו הצופה עומד. מאיפה הוא רואה את המתרחש בתמונה.
לכן יש כמה שאלות, שבדרך כלל יכולות לעלות אצל צופה ביצירה שעומדת מולו,  הציור.
למשל; "מה מידת המעורבות שלי?", "איפה אני עומד?"… וכו'.  חשוב לזכור שכשמציירים, אנחנו בעצם חושפים דבר כלשהו שמתרחש (במציאות או בדמיון שלנו)  לעיניי אחרים. לכן צריך לקחת גם אותם בחשבון.

יש כמה סוגים של נקודות מבט,  שהם המיקומים שבהם יכול להמצא הצופה. (זוכרים כן?  פיזית.)

נקודת מבט עליונה- הצופה נמצא מעל המתרחש.
כלומר יכול להיות שהוא צופה מהר,  ממרפסת...
לכן יש להתאים את העצמים עצמם לאיך שזה משפיע עליהם. זה גורם להם להיות קטנים יותר,  משום שהצופה רחוק.  ככל שהם יהיו קטנים יותר- זה יעצים את הגובה.
(שוב,  קצת מזכיר את הפרספקטיבה המדעית.  שעל פיה קטן=רחוק,  גדול=קרוב.)
דוגמא ליצירה;  (שדרות מונמרטר, קמיל פיסארו )

•נקודת מבט ישירה- הצופה נמצא בגובה העיניים עם מרכז ההתרחשות, לכן כל הדברים יהיו מתפיסת הראיה שלו

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

נקודת מבט ישירה- הצופה נמצא בגובה העיניים עם מרכז ההתרחשות, לכן כל הדברים יהיו מתפיסת הראיה שלו.  על פי היחסים שהוא רואה במציאות.
נקודה זו אחת מהנפוצות ביותר, משום שזו הדרך בה הכי קל לאמן.  זה מה שהוא רואה בשגרת היום שלו.
דוגמא ליצירה;  (נושאת האלומה,  נחום גוטמן)

 דוגמא ליצירה;  (נושאת האלומה,  נחום גוטמן)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(אוי,  אלוהים. אל תשפטו אותי על היצירה הזו.  זה היצירה שעלתה לי לראש כשחשבתי לדוגמא על זה.  XD זה היה לי במתכונת באומנות לפניי שבוע Just_Me789 )

•נקודת מבט נמוכה- הצופה ככל הנראה אדם נמוך, או נמצא במקום נמוך יותר משאר ההתרחשות.
במקרה הזה רוב העצמים יראו גדולים יותר ביחס אליו,  כי הוא עצמו קטן.
דוגמא ליצירה;  (תמונה שאני צילמתי לפני יותר משנה)

~לא היה לי רעיון ליצירה,  אבל אני מניחה שיש יצירות שמשתמשים בזה

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

~לא היה לי רעיון ליצירה,  אבל אני מניחה שיש יצירות שמשתמשים בזה.  אני בטוחה. ~

כפי שכבר אמרתי בפרק הקודם,  ניתן ליצור קומפזיציות שונות על ידי נקודות מבט.  משום שסביר כי נקודת המבט שמשנה את מקום הצופה,  משנה את המקום של העצמים על המשטח שלנו.  יתכן ויהיו קטועים,  מרכזיים,  סימטריים או לא סימטריים...

כמה דברים שחשוב לזכור בקשר לנקודות מבט; 
-מיקום האור;  אמרתי את זה באחד הפרקים,  נחזור על זה שוב.  הצל והאור יהיו על פי השעה שבחרתם ביום.
אבל עכשיו לא רק, אלא גם לפי הנקודה בה אתם רואים אותה,  שמהר מאוד תתחלף לנקודה בה הצופה רואה.

-פרופורציות;  כן כן, שוב זה. צריך להתאים את הפרופורציות לפי המקום שאנחנו נמצאים. אבל לפי הפרופורציות נכונות,  יחסים מתאימים ולא מוגזמים.

על פרסקטיבה ונקודות מבט;
פרספקטיבה נוצרת גם היא בעזרת נקודת מבט.
ניתן לראות שילוב בינהם בפרספקטיבה אווירית,  שלפיה הרחוק נראה כחול יותר ומטושטש יותר.
אפשר לרוב להשתמש בה בנקודת מבט עליונה למקרה הזה, משום שבה העצמים קטנים ורחוקים.
הגוון הכחול וטשטוש רק מחזק את זה.

______________________________________________

שאלה- אתם אוהבים שאני מוסיפה תמונות וזה? 
או שזה סתם מציק ומפריע לקרוא? 
(מנסה לשפר את הספר^^)

Warrior.

טיפים לציוריםWhere stories live. Discover now