OBSESSED
BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 6Clement - Kenapa bapa cakap macam tu ?
Bapa Clement - Sebab kau macam budu saja bapa tengok ,macam tu kerbau kena ikat dihidung yang diheret² .
Tiba² suara si Nelly sana bawa luar rumah teriak² panggil si Clement .
Nelly - Clement Oiii , pulang lah kau ! Jam berapa sudah ni kau masih dirumah buruk ni !!
Terus si Clement mau berdiri tapi bapa dia larang ,bapa dia suruh duduk balik ,bapa dia keluar tengok si Nelly .
Nelly - Mana anak kau tu Uncle ?
Bapa Clement - Oh dia tengah makan , marilah makan sama² kalau kau mau ?
Nelly - Tidak payah lah .
Terus macam si Nelly rasa sejuk tiba² macam ada benda yang ikut dia , kelam kabut dia naik atas rumah yang dia bilang buruk , ketawa terus bapa si Clement bila si Nelly kelam kabut berlari naik tangga kayu tu , bukan saja kelam kabut muka dia pucat terus .
Nelly - Ishh !! Budu punya bapa mentua , orang ketakutan dia ketawa² pula .
Cepat² si Nelly masuk rumah , sanggup juga dia masuk sekali dia rasa ada hantu , si Nelly ni penakut tulah dia tidak berani .
Clement - Kenapa kau datang sini ?
Bapa Clement - Biarlah si menantu datang sini bah , kalau ada si Ongus ni bahagia hidup kita sudah , tinggal poh ada cucu mau ditunggu .
Nelly jeling² si Clement .
Terus bunyi tu kilat dengan kuat , angin pun kuat , terus ujan lebat datang secara kuat dan lebat .
Nelly - Haiyaa hujan sudah !!!
Clement senyum² tengok si Nelly terus sebab hujan kan dia tidak payah balik dirumah mentua dia , sekali si Clement siap makan baru kunun si Nelly bising2 bediri depan dia .
Nelly - Orang datang sini bukan kasih makan !
Bapa Clement - Makan lah menantu , ada nasi disana periuk , ambil lah .
Nelly terus jeling si Clement ,si Clement pun tolong dia senduk nasi dipiring .
Clement - Nah , makan lah dear ,jangan marah² nanti tuhan marah .
Nelly - Tuhan diakinu !!!! saya talan kau nanti sana !
Bapa Clement - Bah ment , bapa masak air dulu bikin kita minum kupi ahh .
Clement - Bah , okey saja bah tu pa .
Nelly - Kau duduk bah sini ! Kasih kawan saya makan , sudah lah kilat pun kuat , hujan lagi , bercakap pun mau teriak2 sebab tidak dengar! zink pun bocor haishh !! Babal betul ni tempat .
Clement - Kau mau makan kah nda ? Kalau makan buat cara makan , jangan hina rumah kami , sudah saya cakap kan dulu ? saya tidak pernah ada hubungan sama kau , tapi kau juga kejar² saya sebab obsessed betul , apa kau mau mesti dapat .
Bapa Clement - Bah sudah lah , reziki tidak masuk kalau bising2 masa makan .
Clement - Maaf pa , tapi dia ni ?
Nelly - Buang lah ni makanan !!!
Terus si Nelly tolak tu piring sampai jatuh dilantai habis semua tu makanan jatuh , macam mau marah sudah si Clement tapi dia masih tahan sabar saja sebab dia tidak mau si Nelly cakap cerai balik² apa lagi depan bapa dia .
Clement - Yala , saya minta maaf ahh dear , sudah jangan marah lagi , mari sini saya masak nasi goreng untuk dear k ?
Nelly - Saya mau masuk tidur !! Pening kepala saya mungkin ada isi sudah saya ni ,sebab tengok muka kau pun macam mau muntah² saja .
Punya gembira si Clement bila si Nelly cakap dia ada isi , terus kunun si Nelly kena angkat oleh si Clement kasih letak di bilik , baru dia kasih tidur si Nelly .
Selepas si Nelly terlelap lena tidur baru lah dia keluar bilik , cerita² sama bapa dia , yang meja dan lantai pun bapa si Clement yang kasih bersih sebab si Clement takut si Nelly tekanan , biasalah kalau orang awal kandungan tidak boleh sangat tekanan .Bapa Clement - Tidur sudah si Menantu kah ?
Clement - Tidur sudah dia tu pa , kesian dia marah² mungkin salah saya juga tadi sampai dia tidak makan ,tu anak dalam perut lah kesian tu kan bapa ?
Bapa Clement - Kau yakin kah ni dia ada isi ? Atau dia pura² saja ?
Clement - Tidak tahu pula saya pa , nanti lah kami check .
Bapa Clement - Bukan lah bapa mau cakap apa , bapa ni lama sudah berkawin jadi bapa tau perempuan yang bagus macam mana .
Clement - Malas juga saya mau cakap banyak pa , saya cakap sikit terus semua kasih salah saya , macam saya ni betul² tiada perasaan oh.
Bapa Clement - Sabar lah , berapa berian kau ?
Clement - 20k , tapi ada sudah kena bayar sikit ada berapa belas ribu lagi tu pa .
Bapa Clement - Betul² dorang ni tiada guna ! Cikik darah ! Kalau betul lah tidak boleh sampai gitu anak dorang pun sama saja macam kau punya pelajaran .
Clement - Alasan GST paa , dorang bilang barangan mahal sekarang , jadi dorang mau kena bayar mahal² juga .
Bapa Clement - Bah biar.lah tu , nanti bapa tolong bayar .
Clement - Tapaya lah tu pa , jangan jual tanah atau barang² .
Bapa Clement - Tidur lah kita , malam sudah ni .
Sekali tu teriak² si Nelly sebab kena hujan tu air hujan masuk dilubang² dinding sama di zink , sebab tu zink pun ada lubang kecil² .
Nelly - Argg ! Buduuu betul ni rumah !! Macam apa saja !! paling bikin benci lah hidup disini , sudah lah miskin rumah berlubang lagi !
Bapa Clement - Bah apa lagi tu si menantu bising² tu ,kau tengok dulu dia , bapa masuk tidur dulu .
Clement -Haishh apa lagi ni ?? Yala pa , tidurlah kita , saya tengok dulu .
Si Clement padam lampu diruangtamu , dia masuk bilik .
Clement - Dear mau apa ?? sakit perut kah ??Lapar??
Nelly - Bodoh betul ,kau tengok bah habis basah baju saya kena ni hujan!
Clement - Tukar baju lah .
Nelly - Saya tiada baju sini !!!
Clement - Pakai baju mama saya dulu lah ah ?
Terus si Clement keluar bilik dia tanya bapa dia mana baju mama dia , bapa dia bagi lah tu baju mama dia yang kecil .
Clement - Nah , pakailah ni dear .
Nelly - Eii ! Kau kasih pakai ni baju !!??
Clement - Kenapa pula ,baju mama pula tu .
Nelly - Baju orang mati bah ni !!
Terus si Nelly buang dimuka si Clement tu kain mama dia , bapa si Clement yang dengar pun sedih terus , dia fikir menantu dia gembira bila pakai baju arwah istri dia tapi malahan seperti dia hina , Clement ambil tu baju dia simpan balik tempat bapa dia , terus dia kasih tinggal saja Nelly dalam bilik , dia tidur diruangtamu yang dekat dapur sebab ruangtamu dengan dapur dorang bersambung saja cuma almari perhiasan saja memisahkan ruang tersebut.
Bersambung...