OBSESSED
BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 11Sekali datang dengan muka masam , pakaian bukan main lagi bergaya padahal di kampung saja, si Nelly berpakaian ketat lagi dress warna hitam , pakai makeup lepas tu rambut dia kasih sanggul , macam ada pertandingan menang kalah saja punya acara dorang berlawa² , bapa dia pakai seluar hitam jeans sama pakai tu baju T-shirt color kasih berdiri dan pakai spec mata hitam , mama dia gelang emas rantai emas dan baju kebaya .
Orang kampung yang tengok dorang geleng² kepala .Mami Nelly - Apa kamurang tengok ? Tidak pernah kah kamurang nampak orang berjalan?
Dadi Nelly - Tidak perlu hirau kan dorang semua tu daling sebab dorang tu miskin tidak dapat beli barang kemas macam kita .
Terus tu satu orang kampung cakap sama dorang .
Seli - Kau fikir kami tiada duit kah ?? Kau fikir duit kau tu beli bawa mati ?? kami miskin² pun tidak jual anak , kami kaya dengan keluarga bukan macam kamurang 3 ni macam tahi saja berpusu2 .
Gompurak - Bah sudah lah bah tu ,saya sebagai ketua kampung dorang saya minta maaf bagi pihak dorang .
Dadi Nelly - Eee tiada guna baitu kau minta maaf Gompurak , tiada otak dorang ni semua .
Gitom - Bagus kasih diam lah kau punya orang sebelum kami kasih saman malu sama dorang , sudah lah anak curang ,lepas tu hina orang kampung lagi .
Gompurak - Bah gini saja lah , dorang pun macam tidak sedar tu kesilapan kita bincang dan apa kamu punya keputusan saya ikut saja lah .
Sekali bincang punya bincang si Nelly yang salah tapi dia tetap tidak mau mengaku kalah , lepas tu dia bilang "Kamurang semua ni termasuk ketua kampung tidak guna "!
Terus dia konon dia ludah ditanah lagi sampai dia kena sogit sama saman malu semua denda rm5000 tidak termasuk babi , sekali sampai dirumah dorang .Mami Nelly - Nah , tiada sudah duit kita ni ! Kau hutang dekat 7k sama kami sebab kau lah buat malu sama kami !! tidak guna otak betul kau ni .
Dadi Nelly - Terlampau bikin malu kau sudah ni !! Keluar kau dari rumah ! Buduh punya anak !
Nelly - Oh semua salah saya lah , kalau kamu tidak didik saya cara salah tidak saya macam ni ! Tu lah orang bilang sebab mama bapa tidak ajar bagus² anak jadi tempias !!
Dadi Nelly - keluar kau dari ni rumah , selagi kau tidak dapat bayar duit kami selagi tu kau jangan pijak ni kampung !
Terus si Nelly angkat barang² dia keluar .
Nelly - Saya boleh juga hidup tanpa kamurang bah !!
Terus si Nelly pergi jalan lah balik di kk tempat rumah dorang di api² balik, si Tuti tengok saja si Nelly dengan menjeling² .
Mau satu minggu juga si Clement tidak balik dirumah , sekali dia balik gembira betul si Clement nampak si Nelly dirumah .Clement - Dear kau balik juga sini ??
Nelly - Sayang ?? Saya minta maaf sebab hal tu hari aaah , jangan marah lagi sama saya .
Clement - Kan tu hari saya cakap kalau kau ubah fikiran saya ambil kau ,tidak sangka pula kau terus balik kk .
Nelly - Sayang ampun kan saya ?
Clement - Sudah lah bah tu , kau tetap istri saya paling kena sayang k .jangan risau lah pasal bapa tu , sekejap saja dia marah tu .
Nelly - Terima kasih sayang .
Terus dia cium tangan si Clement kiri kanan , baru dia peluk si Clement .
Clement - Kita keluar tengok wayang mau ?
Nelly - tidak apa lah , kau rehat saja lah dulu ahh .
Clement - Betul ni??
Nelly - Betul , saya mau kau rehat cukup² .
Terus si Clement pergi mandi , baru dia berehat² si Nelly mau mengoda sama si Clement tapi si Clement macam kurang minat sudah sama bini dia sendiri tapi perasaan sayang masih ada .
Clement - Dear , maaf kalau saya tolak tapi bagi saya masa k .
Nelly - Kan sudah saya agak ,kau tidak kasih maaf saya bah !!
Clement - Bukan macam tu , tapi susah bagi saya mau terima begitu senang walaupun saya kasih maaf , lagi pun kau tidur sama lelaki lain bukan hanya sekali dua Nelly .
Nelly terus diam² dia menangis tiba² kuat sambil cakap² .
Nelly - Kau tidak sayang saya lagi !! kau memang tiada hati sama saya lagi , sudah lah saya tolong bayar berian kau , sebab tu saya sanggup tidur sama si Ensem !! Sebab saya tidak tahan si Mami sama si dadi cakap kau !! Kau tau apa dorang cakap sama saya kah aaah !! Saya buat semua ni demi kau !
Terus serba salah si Clement , dalam hati dia "sampai macam tu bini saya berkorban demi cinta dia ,sanggup tidur demi duit sebab tidak sanggup saya dihina oleh mama bapa dia?".
Clement - Dear (keluar airmata Clement), Maafkan saya dear , sebab salah faham selama ni hmm..
Nelly - Kau tau apa mami cakap !! Kalau kau tidak kasih langsai dia mau kasih kawin saya dengan orang lain ! Sebab tu saya guna si Ensem ! Kau tau kah saya terluka buat kau sakit hati HAH !!!
Clement - Sudah dear maafkan saya , ya saya tahu saya salah faham sudah , bukan kau yang jijik , saya yang miskin dalam diam istri saya korbankan diri demi saya !
Terus si Clement pegang tangan si Nelly , dia tampar² muka dia guna tangan si Nelly , keluar konon airmata si Nelly sekali di Clement peluk² dia sambil nangis terus si Nelly senyum sinis dalam hati dia " kau tu yang bodoh senang² kena tipu".
Nelly - Sudah lah , hal sudah berlalu sayang ,lepas ni kita hidup dengan bahagia lah ahh .
Dia lap airmata si Clement yang sedang berlinangan dipipi .
Clement - De Dear maaf kan saya , sebab selama ni saya tidak sangka kau banyak korban kan diri kau sampai kan maruah diri kau korban kan demi saya .
Nelly - Hal sudah berlaku dear , apa boleh buat , dan sekarang ni mami sama dadi mau saya bayar lagi semua tu sogit yang dorang bayar .
Clement - Berapa semua dear ??
Nelly - 10k dear , habis saya dear ,mana saya mau cari duit lagi ?? Apa kata suruh si Bapa jual tu tanah mama kau , supaya dapat langsai semua .
Clement - Itu tidak boleh dear , sebab tanah tu saja tempat kami berkebun dan tanah kedua kami untuk anak² saya akan datang .
Nelly - Tapi kita tiada anak !!!
Clement - Kita pinjam lah sama orang .
Nelly - Mana kita mau pinjam ?? Mana ??
Clement - Jangan lah macam ni , kita ambil masa k ??
Nelly angguk² saja tanda setuju , selepas berapa hari tu si Nelly keluar jalan² tapi dia tiada duit terus dia pergi sana kerja si Clement di CP .
Bersambung...