4

67 0 0
                                    


Cuaca pada hari sangat memuaskan. Dalam banyak banyak hari, hari ni lah yang indah. Jam sudah menunjukkan pukul 7.30. Aku terus pergi ke stesen bas. Aku tiada pengakutan sendiri, jadi aku hanya naik bas. Kadang2 tambang bas pon boleh makan wang saku ku. Tapi nasib baik lah aku bawa bekal dari rumah. Aku bukan kaya pon. Aku orang sederhana saja. Itu sebab aku bawa bekal. Tapi tak semestinya orang yang bawa bekal orang sederhana. Orang kaya pon selalu bawa bekal sendiri. Sebab apa? Sebab bekalan yang kita bawa ialah daripada air tangan sendiri atau pon ibu/ayah. Aku sudah sampai di hadapan sekolah.

Aku sudah mengagak ramai akan bergosip akan kejadian semalam. Tapi aku malas nak melayan jadi aku terus berjalan tanpa rasa malu. Secara tiba tiba bahu ku ditempis oleh sekumpulan pelajar.

"Woi perempuan miskin! Dah la miskin pastu boleh kau sembah air kt oppa aku!" Katanya salah sorang drpd 5 orang

"Yelah. Kau ni pabo lah intan! Kesian aku tengok si niel tu!"

"Budak ni memang nak kena ni!" Nisa sudah membuat penumbuk pada aku tunggu hendak melayang pada muka aku.

"Ehem what are you doing nisa?" Kata niel

"Oppa bila masa oppa datang? Nisa nak bagi penumbuk kat perempuan miskin ni. Sebab dia cederakan oppa semalam.

"Nisa tak berhak buat orang macam tu!"

"Oppa.."

"Apa oppa oppa? Awak tak ada opah ke apa? Now, saya nak kamu semua pergi dari sini! Noww!" Jerit niel

Maka pelajar perempuan itu pergi dari sana.

"Intan are you ok?"

Aku mengedahkan dia lalu berjalan terus masuk ke dalam kelas.

*Niel pov*

Aku dah tolong dia..dia boleh terus blah? Perempuan ni tak mengenang budi betol! Takpe..aku ada idea nak buat kau berterima kasih pada aku hihi.

*End niel pov*

Semasa Cikgu Aiman mengajar. Ada seorang pelajar lelaki memasuki ke dalam kelas aku. Semua pelajar perempuan sudah berteriak bagai nak rak! Kecoh sungguh! Rupa rupanya si korea tu mai sebab pengetua suruh dia masuk dalam kelas 5 Vcon. Perlukah dia masuk kelas nii?

"Saya rasa semua dah kenal niel kan?" Kata cikgu aiman

"Dahhhh"

"Baik. Niel awak boleh duduk di sebelah meja intan di tengah sana ye"

"Baik cikgu" finally i got you intan!

Kring kring kring

Semua pelajar kelam kabut menyusun buku di dalam beg. Kini semua pelajar sudah tiada dalam kelas kecuali aku dengan niel. Hari ni aku sat back dekat dalam kelas berseorang. Kerana hari ni tiada syif aku.

"Intan~ tak nak balik ke?" Katanya dengan nada yang agak lembut

"Aku sat back. Kau gi lah balik dulu"

"Ouh. Biar aku teman kan kau"

Jejaka KoreaWhere stories live. Discover now