Kali ini aku langsung tidak pandang niel dan sebagainya. Kalau dia tanya pembelajaran aku tidak menolongnya seperti dulu. Dia adalah musuh ku! Aku sangat benci padanya! Pada waktu sains, kami diarahkan pergi ke makmal. Aku selalu yang terakhir kerana aku kena memastikan semua pelajar pergi ke makmal. Selalunya mereka mengambil masa untuk bersiap pergi ke makmal hanya 2 minit tapi ini sudah 4 minit! Aku mengarahkan mereka yang sedang beratur pergi dahalu. Kerana tidak mahu mengecewakan hati mereka.
"Woi niel! Kau bole cepat sikit bole tak?"
"Sekejap"
"Aku kira sampai 3, kau tak datang sini aku bagi tau Cikgu Aida yang garang tu."
"Yeye japp"
"1"
"2"
"3"
"Ok done!" Kata niel
"Lembab"
"Intan kau kena pecat kan? Sorry lah kalau kau kena pecat sebab aku"
"Hmm"
Kring kring kring
Kini tiada lagi pergi ke kerja. Jadi aku sat back di sekolah. Niel pun bersama aku. Tapi aku tidak melayannya.
"Intan, aku nak minta maaf kalau aku buat kau kena pecat. Mianhae"
"Hrm. Kau ingat senang ke nak maafkan orang yang buat orang tu kena berhenti kerja?"
"Aku tahu memang susah. Tapi bagi aku peluang terakhir. Please intan! Aku bole buat apa yang kau nak. Everything."
"Everything? Hrmm kalau kau buat yang aku suruh ni baru aku maafkan kau"
"Ha kau nak apa? Permintaan?"
"Hrum..3 permintaan?"
"Ha bole. Apa dia?"
"Ok. Kau kena buat bekalan aku untuk setiap hari."
"Ha?"
"Kalau tak boleh tak apa."
"Sape kata tak bole? Bole lah! Ni niel!"
"Haha ye la niel. Bekalan tu mula esok tau. Tak sabarnya"
"Weh intan, aku balik dulu tau nak prepare barang masak. Sorry kalau tak teman kau sat back miann"
"Ha yela. It's okay niel"
"Tq dear"
"Ape dia? Ulang balik!"
"Dear"
"Sape benarkan kau panggil aku 'dear' kau memang nak kena!"
"Bye dear" katanya sambil membuat muka comelnya
"Fikir aku terliur ke? Bye"
Tapi comel apa dia buat muka dia macam tu. Hehe cuteii! Intan wake up! Belajar!!! Jangan kau kata dah jatuh cinta dgn dia sudah! Wake uppp!
YOU ARE READING
Jejaka Korea
Fanfiction3 orang jejaka korea ini ditukarkan pembelajaran antarabangsa di malaysia. Mereka diberi 3 bulan untuk belajar di malaysia dan memahami konsep pembelajaran di malaysia. Tetapi niel sudah mula jatuh cinta pada intan. Dan belum diluahkan lagi. Adakah...