*Niel pov*
Hrum nak masak apa eh untuk dia? Gimbab? Try buat la hoho. Mesti dia suka! Aku mencari di laman internet bagaimana hendak buat gimbab. Tapi bila aku baca tiada banyak sangat barang korea kat malaysia ni. Hrum suruh Chan ajar lah. Aku rasa dia tau kot. Chan kan omma aku kat sini haha!
>rumah<
"Chan! Ajar aku masak bole?"
"Nae? Ajar kau? Bwhaha kau dah kenapa?"
"Jangan nak sibuk. Cepat lah ajar aku masak."
"Naee nielshi. Kau nak suh aku ajar apa?"
"Gimbab"
"Mwo? Gimbab? Jinjja? Senang je la niel. Tu pon tak reti nak buat ayoo"
Maka bermula lah pertunjukkan masak chan kepada niel. Setelah 30 minit di dalam dapur. Gimbab yang aku nak sudah berjaya siap! Yeay! Tak sabar nak bagi intan!
"Ape dia?" Kata chan
"Ha? Takde apa apa lah chan. Tq sbb ajar aku masak ye ily omma! Muahhaha"
"Welcome"
*End niel pov*
Pada esok harinya, aku datang dengan agak gembira (?) Kenapa gembira pulak aku ni? Pelik pelik.
"Intan!!" Jerit niel
"Woi tak yah lah jerit nama aku."
"Oklah tu aku jerit nama kau dari aku jerit baby"
"Eee kau ni kan memang nak kena lah!" Aku nampak niel sudah melarikan diri. Jadi aku perlu kejar dia! Nasib pakai baju sukan huh nasib baik. "Niel!! Sini kauu!!"
"Kejar lah intan gemok"
"Kau panggil aku apa?! Gemok???! Kau mmg nk kena ajr sikit."
"Kalau nak ajar kena kejar sampai dapat dulu"
"Aku atlet kau jgn main!"
"Takutnya!"
Maka larian aku makin lama makin laju. Akhirnya aku berjaya dapat niel yang laju kononnya haha!
"Dapat pun!"
"Huh huh la ju n ya kau"
"Ahaha penat kan? Nah air. Aku beli tadi masa aku kejar kau tadi"
"H a ? Ba gi aku air du lu bo le?"
"Nah"
"Huh baru lega. Sempat kau beli air? Wow you are the best intan!"
"Bekal aku mana?"
"Ade. Masa rehat nanti aku bagi"
YOU ARE READING
Jejaka Korea
Fanfiction3 orang jejaka korea ini ditukarkan pembelajaran antarabangsa di malaysia. Mereka diberi 3 bulan untuk belajar di malaysia dan memahami konsep pembelajaran di malaysia. Tetapi niel sudah mula jatuh cinta pada intan. Dan belum diluahkan lagi. Adakah...