11

72 0 0
                                    

  Aku harap niel bawak makanan melayu. Bukannya korea dia tu. Cepat lah niel oii mai. Aku lapar nii~

"Intan! I brought you nasi lemak! Aku buat sendiri tau."

"Mana kau belajar?"

"Internet"

"Meh aku rasa"

    Aku mencapai bekalan yang dibawa oleh niel. Hrumm sedap! Kali ni tiada rasa masin lagi!

"Sedap niel"

"Jinja? Wahh daebak! Kamsahamida intanshi"

"Ape? Kau ingat aku faham ke ha?"

"Hihi maksudnya betulkah? Wah terbaik! Terima kasih intan. Faham?"

"Ooo  faham. Thank you niel sebab masakkan nasi lemak untuk aku."

"Welcome. Memang tugas aku kan?"

"Yeah"

Kring kring kringg

   Waktu persekolahan sudah pun tamat. Aku batalkan sat back bersama niel kerana hal tertentu.

  *Niel pov*

  Omo kenapa dengan hati aku ni? Michin betul lah. Haihh...hrum esok nak masak apa yea? Mesti makanan melayu bukan korea ingat tu niel! Orang melayu makan apa lagi eh? Masak simple je lah. Macam nasi goreng. Let's do it! Hwaiting!

  Keesokan harinya, aku mencari kelibatan intan. Merata tempat aku cari tetapi tidak nampak satu batang hidung dia pun. Mana lah dia menghilang? Aku terus berjumpa dengan kawan rapatnya iaitu lisa. Jawapan lisa agak mengecewakan aku. Lisa pun tidak tahu mengapa intan tidak hadir ke sekolah. Hrmm tak ada mood lah aku ni.

"Niel kau asal? Macam bad mood ja aku tengok." Kata kim

"Kim tolong beri perhatian!" Kata Cikgu Aiman

    
   Kali ni rehat terasa amat sunyi tanpa buah hati (?) Aku hanya memandang saja bekalan yang aku bawa. Intan kenapa kau tak datang aku alone ni.

"Weh niel kau asal bro?" Tanya kim

"Mana intan? Selalunya kau rehat gan dia" Tanya chan pula

"Intan tak datang" kata kim

"Ooo mana lah aku tahu"

"Aku nak gi tandas"

"Nae niel"

"Woi asal ngan niel tu?"

"Bad mood"

"Kenapa pula?"

"Ish molla aku rasa pasal intan tak datang lah tu"

  Sudah 3 hari intan tidak datang. Bekalan yang aku bawa pon mahu mereput aigoo. Harap esok kau datang intan. Bogoshipta huhu~

*End niel pov*

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 12, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jejaka KoreaWhere stories live. Discover now