10

58 0 0
                                    

>rehat<

"Weh asal intan dengan niel duduk satu meja?"

"Weh jangan jangan dorang couple? Harapan ku musnah sudah"

"Perempuan ni tak reti malu ke apa?"

"Intan, biarkan lah dorang tu. Cepat makan aku tak sabar nak tunggu results ni"

"Hmm. Ok. Apa nii?"

"Gimbab. Makanan korea"

"Aku mana makan"

"Cuba kau rasa sedap ke tak?"

"Haih yela." Aku mengambil gimbab kejadah tu masuk ke dalam mulut. Hrumm rasanya ok cuma terlebih garam! "Niel kau buat benda alah ni masin sangat."

"Ha? Alamak macam mana terlebih garam pulak ni?"

"Nah kau makan lah. Aku tak ada selera nak makan makanan korea kau ni. Lain kali masak makanan melayu. Suh mak cik kantin ajar"

"Hrum ok intan"

*Niel pov*

  Ape lah chan ni! Kata senang tapi buat sampai terlebih garam. Aku nak buat apa eh untuk dia esok? Nasi lemak? Hrumm try niel! Let's go!  Selepas membeli barang di market aku terus memulakan misi aku. Nasi lemak tunggu, aku datang! Haha. Hek eleh senang gila nak buat nasi lemak ni.

"Woi niel sedapnya bau!" Kata kim

"Niel ada buah hati lah kim." Kata chan pula

"Merepek jelah kau ni chan. Nah makan. Aku dah sediakan lunch untuk korang. Ni nasi lemak. Orang melayu punya makanan. Rasa lah. Kalau tak sedap bagi tau aku.

"N iel sese dapp ggile" kata chan

"Kau ni pon kalau nak cakap, habiskan lah makanan dalam mulut tu dulu"

"Ha ah bet tul ttu nnie ll." Kata kim

"Kau pon sama diam makan je"

"Woi korang dua ekor sini! Tolong aku kemas meja!!"

"Omma sape ni?" Kata kim

"Dia bukan omma aku tapi anak saudara aku haha." Kata chan

"Esok aku tak nak masak lagi untuk korang nae??"

      Nak tak nak mereka terpaksa mengikut arahan niel. Sape je tak nak kebuluran kat rumah?

Jejaka KoreaWhere stories live. Discover now