6

51 0 0
                                    

*Niel pov*

  Sudah 2 hari aku tidak nampak kelibatan intan. Aku rasa 2 hari tu macam 2 tahun! Haih intan mana lah kau sekarang? Aku rindu kau ni.

"Niel, kau kenapa ni? Dari tadi dok temenung je? Rindu intan ehh?" Kata kim

"Aniya, buat apa aku nak rindu dia."

"Niel, aku kenal kau beb. Takpa kalau ada rancangan nak ngorat intan, panggil aku"

"Laju nampak!!"

"Tu biasa bro"

    Loceng sekolah sudah berbunyi. Hari ni apa yang cikgu ajar di hadapan semua tidak masuk ke dalam otak. Kalau ada intan focus lah jugak aku ni. Tapi tak ada dia hmm langsung tak focus. Aku terus pergi ke cafe untuk melihat intan.  Tapi hampa, intan tiada. Aku sudah tanya Encik Mirul iaitu bos pada intan. Encik Mirul kata dia dah tak kerja 3 hari. Ini yang merisaukan aku. Kalau dia ada kat hospital macam mana? Intan, aku harap kau selamat.

*End niel pov*

    Sudah 2 hari aku tidak hadir ke sekolah. Mesti terlalu banyak aku ketinggalan haih. Kenapa lah perlu jumpa doktor masa ada add math jugak? Urghh! Ada lagi satu masalah. Iaitu Encik Mirul. Matilah aku!

      Pagi sudah pon menjelang, aku terus mengalas beg sekolah lalu salam pada ayah ku yang sekarang berkerusi roda. Seperti biasa, aku menaiki bas tapi perasaan ku rasa macam aku diperhatikan oleh seseorang di dalam bas itu. Aku tercari cari tapi tiada nampak batang hidungnya. Jadi aku mengedahkannya.

     Aku berjalan agak laju kerana ingin singgah ke perpustakaan untuk dijadikan bahan rujukan aku. Tiba tiba seorang lelaki menahan ku. Iaitu niel.

"Niel sana lah! Aku nak cepat nii"

"Kenapa kau tak datang 2 hari?"

"Kau ni sibuk lah niel! Kau bukan cikgu pon kan? So baik kau tepi. Aku dah lambat" maka niel pon mengalah tetapi dalam kepala otak niel sedang merancang sesuatu..

Jejaka KoreaWhere stories live. Discover now