EPISODE 23 : SEDAR!

125 13 0
                                    

Jungkook menanti Lisa sedarkan diri. Jungkook memegang tangan Lisa. Tangan kanan Lisa dibalut. Nasib baik tembakan tu tidak terkena di bahagian jantung Lisa.

'Jung..kook...'kata Lisa dengan perlahan. Dia membuka matanya dengan perlahan-lahan. Dia melihat sekeliling yang bagai asing baginya.

Jungkook terus memandang Lisa. Mereka yang lain juga turut berada di sekeliling katil Lisa.

Lisa rindukan mereka semua. Lisa berpeluang melihat mereka semua sekali lagi. Lisa mengalirkan air matanya apabila melihat mereka semua.

'Janganlah nangis...'kata Jhope. Manakala Jhope sudahpun mengalirkan air matanya.

'Kau pulak yang emotional ni kenapa??'kata Jimin yang tampak cool tapi sebenarnya dia pun sedih.

'Dahlah tu..Yang penting sekarang ni Lisa dah pun selamat dan Lisa ada di sisi kita semula. Kan Lisa..'tanya V.

Jungkook hanya pandang Lisa dengan bahagia. Lisa sempat juga memandang Jungkook yang masih lagi terdiam tanpa menyuarakan sesuatu kepadanya. Lisa cepat-cepat memegang tangan erat tangan Jungkook. Jungkook pun terkejut dan memandang Lisa dan barulah dia memegang erat tangan Lisa.

'Tapi...Macam mana kalau manager korang dapat tahu...'kata Lisa yang tersekat-sekat dengan esakkannya.

'Awak jangan risau tentang tu. Kami sudahpun selesaikan pasal tu..Manager kitaorang minta maaf sebab dia buat macam tu kat awak. Dia serba salah dengan awak. Kami bagitahu perkara yang sebenarnya..Barulah dia sedar dengan kesilapannya.'kata Jin hyung.

'Betul ke ni??'kata Lisa dengan happy.

'Betul..Awak dapat bersama dengan kami semula..Kami pun dah setuju untuk satukan awak dengan Jungkook. Kami bahagia apabila korang dapat bersatu semula.' Kata Rap Monster dan mereka yang lain turut menganggukkan kepala.

'Hyung..Jungkook berterima kasih sangat-sangat..'terharu Jungkook dengan hyung-hyungnya yang berkorban untuknya dan Lisa.

...

Keesokkan harinya, Jungkook ada interview dengan wartawan manakala Jimin dan Jhope yang ganti tempat Jungkook untuk jaga Lisa di hospital. Mereka bertiga pergi ke taman.

'Saya bangga dengan awak Lisa..'kata Jimin hyung.

'Kenapa hyung cakap macam tu?'tanya Lisa yang tidak mengerti dengan Jimin.

'Jungkook telah banyak berubah disebabkan oleh Lisa. Kalau Lisa nak tahu Jungkook masih lagi guna rantai yang Lisa tinggalkan untuknya. Dia berharap sangat-sangat yang Lisa akan hadir dalam hidupnya semula. Dia amat cintakan Lisa. Waktu Lisa ditembak masa tu,dia tidak putus-putus berdoa supaya Lisa dalam keadaan yang baik-baik saja sebab dia taknak kehilangan Lisa. Kami tidak pernah tengok Jungkook macam tu sekali.'kata Jimin hyung dengan penuh bersemangat dan terharu dengan Lisa.

'Lisa tidak ada niat pun nak tinggalkan korang tapi Lisa tidak ada pilihan lagi masa tu. Lisa kena buat pilihan dengan bijak. Tapi Lisa tidak pernah menyesal dengan keputusan yang lisa buat sekarang ni. Sebab Lisa tahu korang dapat berjaya seperti sekarang ni dan dalam masa yang sama, Lisa juga telah berjaya menjadi apa yang Lisa dan arwah ayah Lisa impikan. Lisa juga tidak menyangka yang Lisa dapat jumpa korang disini..'kata Lisa.

'Tapi kenapa masa tu...Lisa tidak tegur Jungkook dan Jimin..'tanya Jhope.

'Ouhhh..Sorrylah.. Masa tu Lisa dah tidak tahu nak buat macam mana lagi..Lisa masih lagi tidak bersedia untuk berhadapan dengan korang..Masa tu Lisa buntu dengan apa yang terjadi..'kata Lisa.

'Sekarang semua tu dah lama berlalu.. kita buka buku baru k.. Dapatlah Lisa jadi pereka fesyen untuk kami. bolehlah Lisa buat baju untuk kami..'pendapat Jhope.

'Sebenarnya tu lah impian Lisa. Tapi dah kantoi dah.. Lisa sudah berjumpa dengan CEO korang yang Lisa menggantikan tempat untuk pereka fesyen yang sebelum ni. Lisa dah dapat mula kerja dekat company korang..'kata Lisa happy.

'Betul ke?? Tak tahu pun..'kata Jimin. jhope pun terkejut.

'Tapi hyung jangan bagitahu Jungkook dulu.. Kata dengannya yang Lisa tidak dapat balik ke Korea dulu tapi Lisa nak buat surprise kat dia..'tanya Lisa.

'Good..Baguslah plan Lisa...'kata Jimin yang support plan Lisa nak buat kejutan untuk Jungkook


Love or Future (COMPLETE)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon