EPISODE 11 : HUJAN

126 13 0
                                    

Lisa berjalan saja walaupun hari hujan. Dia tidak tahu nak pergi mana. Dia masih lagi menangis dengan apa yang menimpanya. Apabila sampai di depan rumah BTS. Dia hanya melihat saja pintu itu dan tiba-tiba dia pengsan.

Selepas jam pukul 11:30 malam barulah BTS balik ke rumah.

'Lebatnya hujan ni turun.Cepatlah jalan.'kata Jungkook kerana mereka tiba-tiba berhenti setengah jalan apabila melihat seseorang terbaring di depan pintu.

'Siapa tu??'kata Jhope yang takut. Jungkook tidak takut lalu dia pergi lihat siapa tu.

Apabila dia datang dekat, dia terkejut melihat Lisa terbaring di depan pintu.

'LISA..Lisa lah..'kata Jungkook. Lalu Jungkook mengangkat Lisa. Badan Lisa kesejukkan.

'Cepat buka pintu.'kata Jungkook apabila melihat mereka yang masih lagi tercegat di sana.

Mereka mengambil kain tebal untuk Lisa. Jungkook membalutkan Lisa dengan kain yang tebal. Lisa dibaringkan di atas sofa di ruang tamu. Jungkook amat risaukan Lisa dan dia mengelap muka Lisa yang basah.

Mereka yang lain masuk ke dalam bilik masing untuk bersihkan diri.

Jungkook memandang Lisa dengan sedih.

'Jungkook..Kau okey ke ni?'tanya Jimin hyung yang melihat Jungkook yang masih duduk di situ.

'Aku okey..Aku nak tunggu Lisa sedarkan diri..'jawab Jungkook yang tidak lepas melihat Lisa.

Selepas Jungkook membersihkan dirinya, dia terus melihat keadaan Lisa. Mereka mengambil keputusan untuk menempatkan Lisa di bilik V kerana bilik tu lebih selesa. V ikut je. V tidur di bilik Jimin dan Jhope buat sementara waktu. Jungkook melihat keadaan Lisa. Jungkook duduk di tepi katil Lisa.

(Apa yang dah jadi kat awak sebenarnya? Patutlah saya mimpikan awak? Ni rupanya yang dah jadi..Awak selalu buat saya risau.)

Jungkook tertidur di bilik V di sebuah sofa. 

Love or Future (COMPLETE)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon