+ 21

1.8K 329 49
                                    

Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa di Pulau Jeju,

Haerin duduk di atas batu-batu yang berada di tepi pantai ditemani sepupu lelakinya,

Park Chanyeol.

Selain Mina,

Chanyeol ialah orang kedua yang Haerin selalu ceritakan tentang masalah yang dihadapinya.

" Rin , "

panggil Chanyeol.

Haerin menoleh memandang Chanyeol di sebelah.

" ne ? "

" kau tekad ke nak tinggalkan Tae ? nanti kalau anak dalam perut kau lahir , kalau dia tanya mana appa dia ? kau nak cakap apaa ? "

Haerin berfikir sejenak.

Dia tidak ingin meninggalkan Taehyung lama-lama,

jikalau boleh dia ingin bersama Taehyung semula sebelum anak ini dilahirkan.

tapi,

bila difikirkan sikap Taehyung yang tidak tahu bila akan berubah,

hm ..

entahlah--

" aku tekad tinggalkan Tae untuk sementara waktu nih , aku tinggalkan dia pun demi kebaikan dia . Kalau boleh aku nak dia ubah sikap dia sebelum anak ni lahir tapi kalau sampai kesudah tk berubah dan anak dalam perut ni pun dah lahir , pandai-pandailah aku tipu anak aku "

" tak baik menipu orang Rin , berdosa masuk api neraka "

padu enn ayat Chanyeol ni ")

Haerin diam.

Kalau menipu itu adalah yang terbaik , dia terpaksa .

" hah Chan ! "

terkejut si budak telinga capang ni bila Haerin tiba-tiba menjerit.

" kau bawa aku jalan-ii dekat sini weh , lama tak jalan-jalan dekat sini . Last masa aku kecik-kecik dulu kan ? "

" itu je kau nak cakap ? kalau yer pun tak payahlah menjerit , buat terkejut aku je . Macam mana kalau aku ada heart attack ? nasib aku tak da heart attack tau ! ish geram betul aku dengan kau ni "

balasnya dengan satu nafas sahaja.

" jomlah , kau tercegat apa lagi dekat situ ? Aku tinggal kau karang baru tauu "

Haerin bingkas bangun lalu berjalan bersama Chanyeol.

+++

Puas Taehyung bertanya pada orang lain samada ternampak isterinya ataupun tidak dengan cara menunjukkan gambar Haerin,

namun jawapan masih sama

' tak nampak '

Taehyung mengambil keputusan untuk pulang sahaja ke rumah.

Taehyung keluarkan nokia dia dari dalam poket seluar.

patutkah aku beli telefon baru untuk Haerin ?

dan untuk aku ?

lagipun mana ada orang zaman sekarang pakai nokia ni dah.

semua berlagak nak pakai henfon besar-ii .

tapi Jimin cakap kalau pakai henfon canggih,

senang,

sebab boleh tengok video porn banyak-ii .

hm...............

patut ke aku dengar nasihat Jimin ?

hurm dengar jelah ,

demi kebaikan aku dan Haerin jugak--

demi kebaikan aku dan Haerin jugak--

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


[C] Suami Over Kedekut | Kim TaehyungWhere stories live. Discover now