Done cuci bilik air! Humph, penatnya. Ini mesti kerja Taehyung sebab lepas dia keluar je dari bilik air, bau busuk yang teramat sangat di bilik air.
Entah apa yang dia buat sampai busuk sangat! Bau hancing tau hancing? Ini mesti kes kencing tak basuh la nih.
Taehyung berhenti makan apabila terdengar air mengalir laju terus menapak laju masuk ke dalam bilik air.
Matanya membuntang dan segera menutup paip air. Taehyung menarik nafas lega.
Ini ialah pembaziran anak-anak, dengarlah cakap Kim Taehyung yini . Kita kena berjimat, berjimat kan bagusss~
Haerin masuk semula ke dalam bilik dan bertembung dengan Taehyung.
" Awak ehh yang buka paip air tak reti tutup ? " soal Taehyung.
" Ha'ah sebab awak kencing tak basuh "
"Saya basuh la tapi air saya buka perlahan je , banyak-ii nanti jadi pembaziran pulak. "
Haerin menepuk dahi, nasib kaulah Rin dapat suami jenis nih.
" Sekurang-kurangnya jagalah kebersihan. Takkan nak jadi pengotor? "
" elehhhh , cakap orang pengotor pulak . Saya cuma tak nak membazir je. Dahlah kalau dengar awak membebel , memang sampai esok tak habis . k bai ! " balasnya dan sempat lagi dia flipkan rambut busuk dia.
+++
" Jimin , harini aku ada meeting tak ? " soal Taehyung pada personal assistant kesayangannya, Park Jimin.
" Kita ada meeting dengan lembaga pengarah hitam dekat smallhit entertainment , meeting dengan syarikat aku cantik kau katik , that's all dan tadi ada orang call nama dia , bang shi kiokk minta kau jadi model iklan dorang "
" Bang shi kiok tu ada offer apa-apa yang free tak macam bagi makan free ke ? "
Kalau setakat jadi model iklan handphone , memang Taehyung akan reject. Tak menguntungkan bagi dia selagi bukan makanan free atau yang seangkatan waktu dengannya.
Handphone free ? sorry , dia jenis yang setia dengan handphone tekan-tekan keluar lagu barbie tu.
" Ada mungkin? Kau kena jadi model iklan nugget. Makan nugget perisa coconut "
" Cancel meeting dengan smallhit dan syarikat aku cantik kau katik , aku nak pergi makan nugget free "
+++
" Terima kasih Taehyung-ssi sebab sanggup jadi model iklan kami " ucap Bang shi kiokk.
" Kalau nak saya jadi model iklan lagi pun boleh tapi janji ada makanan free "
" Terimalah satu paket nugget perisa coconut nih dari kami. Ini kkhlas "
Pada mulanya, Taehyung acah-acah tolak, lepastuh dia ambil. Boleh suruh Haerin masakkan nugget balik nanti,
satu nugget satu hari.
dia makan setengah , Haerin makan lagi setengah.
" saya minta diri duluuu "
+++
" Haerin yang ku shayang lagi syantaik ! " jerit Taehyung sebaik sahaja masuk rumah bersama dua bungkusan plastik.
Satu plastik ada sepaket nugget, lagi satu apaa?
Haerin yang sedang membongak pergi pada Taehyung." apa yang awak bawa balik nih ? "
" oh , nugget "
Haerin be like ' apa aku nak buat dengan benda ni..'
" awak nak saya buat apa dengan habuk nugget nih ? ".
Kalini mesti dia nak cakap yang tu habuk nugget yang dia tak habiskan,
" Ouh tadi saya jadi model iklan nugget , tu adalah saki baki habuk yang saya tinggalkan untuk awak "
Bagus suami aku ni. Contohilah KimTaehyung gaiss. Macam nilah contoh suami mithali.
" dan kalau boleh satu bungkus lagi tu kan ada nugget, tolong goreng satu ketul satu hari "
Aku mengangguk lemah. Nak marah pun tapi memang perangai dia macam tu .
redha ? entahlahh--
YOU ARE READING
[C] Suami Over Kedekut | Kim Taehyung
Humor❝ Saya bukan kedekut cuma saya suka berjimat cermat lagipun membazir kan amalan syaitan ? ❞ Start : 220418 End : 110420 Status : COMPLETED ©Taehidungoreng- > SUAMI OVER KEDEKUT S1 & S2 > cover by beruangkoala > hanyalah rekaan semata-mata dan dilara...