chapter 12

3 0 0
                                    

Seluruh keluarga jimin dan neyoung jugak ada di hospital. Jimin dari tadi jalan ulang alik. Dia tkut kalau apa apa jadi pada neyoung.

Lepas 2 jam menunggu, pintu wad dibuka dan seorang doktor yang keluar dari balik tersebut. Jimin segera menuju ke arah doktor itu turut dengan keluarga nya dan neyoung.

"Cam mana dengan booin saya dok? " tanya jimin

"Mianhae.. Kami tak dapat selamatkan anak kamu. Harap sabar" kata doktor tu lalu menepuk bahu jimin. Jimin terduduk menangis .

"Boleh saya tengok booin saya? " tanya jimin

"Boleh... Masuk la" doktor

Jimin, puan ,tuan lee dan tuan ,puan park masuk ke dalam wad.
Jimin terus sapa neyoung tapi neyoung kalih kan pandangannya ke arah lain.

"Neyoung, wae buat macam tu kat jimin sayang " tegur eomma neyoung

"Mulai sekarang, neyoung  nak jimin....... " neyoung

"Jimin?? " tanya eomma mertuanya

"Ney nak jimin ceraikan ney bila ney dah keluar dari hospital " jawab neyoung selamba

"Neyoung... Kamu ingat perkahwinan ni boleh buat main²?" eomma neyoung

"Neyoung tak main² eomma.. Neyoung tetap nak jimin lepaskan neyoung lpas ni. Boleh jimin? " tanya neyoung

Jimin yang duduk di sebelah katil neyoung terus terdiam. Jimin mengangguk perlahan.

-----------

Setelah sebulan, jimin dah pun ceraikan neyoung dengan talak 1. Neyoung bersorak kegembiraan manakala jimin pendam rasa pedih di hati. Neyoung keluar bershopping bersama kawan lama nya. Neyoung mula buat dirinya sebagai remaja(padahal dah janda 😂)

-----------------

Jimin sekarang ada di rumah keluarganya. Jimin hanya terperap dalam bilik sampaikan orang ketuk pintu pun dia tak buka. Jimin duduk di birai katil sambil melihat di luar tingkap rumah nya.

Tiba-tiba pintu biliknya dikuak perlahan. Appa jimin masuk ke dalam bilik jimin lalu labuhkan punggung nya di sebelah jimin.

"Kamu kena tabah dalam keadaan macam ni... Nampaknya jodoh kamu dengan neyoung berhenti sampai sini saja. Mungkin jodoh kamu dengan orang lain. Kamu sabar jela jimin" kata appa jimin lalu keluar meninggalkan jimin keseorangan.

"Mungkin betul jugak kata appa. " kata jimin sendirian

I'm Sorry[ I Will Miss You]Where stories live. Discover now