chapter 14

0 0 0
                                    

Sedang jimin sedang buat kerja, setitik cecair berwarna merah pekat menitis jatuh ke atas kertas kerja jimin. Jimin yang perasan terus mengelap hidung nya yang berdarah. Jimin merenyuk kertas kerja nya yang ada kesan darah ke dalam tong sampah di sebelah nya lalu jimin mengemas barang nya dan bangun keluar dari pejabat.

Jimin menghulurkan balik dokumen tadi kepada pembantu nya yang sibuk menaip sesuatu di komputer nya.

"Nah, dokumen ni.. Mungkin esok saya akan ambik cuti dalam 2 hari macam tu. Saya rasa tak sihat badan la" jimin

"Baik bos" senyum pembantu nya itu yang bernama jisoo

Jimin pun berlalu pergi meninggalkan jisoo yang tengah sambung buat kerja nya.

Jimin masuk ke dalam kereta lalu memecut laju ke klinik.

-------------------

Di klinik...

"Saya sakit apa doktor? " tanya jimin

"Kamu ada hidap barah otak tahap 2 " dr

"Jinja? Wae saya tak tau semua ni? " jimin

"Kamu tak ada buat pemeriksaan ka sebelum ni? " dr

"Ani" jimin

"Kamu kena kerap lakukan pemeriksaan. Kamu masih lagi ada peluang untuk teruskan hidup tapi selepas buat pembedahan" dr

Jimin hanya diam kan diri.

"Tak pa.. Saya akan panggil kamu datang lagi ikuti tarikh yang akan saya bagi ni la.. Nanti kamu kena datang. Kalau kamu setuju nak buat pembedahan segera. Saya akan tetap kan tarikh pembedahan kamu. " dr

"Baik doktor"jimin

"Okeh.. Ni tarikh dia" dr menghulurkan kertas kecil kepada jimin

Jimin mengambil kertas tersebut lalu berdiri dan tunduk hormat kepada dr tu sebelum keluar dari bilik dr. Jimin duduk di kerusi menunggu lalu air mata jatuh ke pipi. Jimin tak mampu nak tahan. Dia tak pernah tau penyakit dia.

"Macam mana aku nak bagitau kat eomma dengan appa aku? " kata jimin perlahan

----------------

Semasa neyoung sedang memandu keretanya, matanya tertumpu arah cafe yang baru dibuka. Niat nya mula nak pergi ke sana. Neyoung membelok stereng kereta nya pusing masuk selekoh lalu memekir kan kereta nya di tepi jalan. Neyoung keluar dari kereta lalu berjalan masuk ke dalam cafe tersebut.

Neyoung mengambil tempat duduk berdekatan dengan kaunter. Bau cafe tu pun dah tau cafe baru. Kelihatan perabit yang masih bersih tak ada kesan conteng atau apa apa pun. Cat di keliling masih cantik. Dengan hiasan yang sangat menarik.

Neyoung memesan segelas air tiramitsu dan kek red velvet.
Setelah memesan, neyoung mengeluarkan phone nya lalu membuka ig nya. (Nak tengok follower latu..😒)

Sedang dia ralik melihat phone, dia memandang ke arah pintu cafe yang baru dibuka. Mata neyoung tak beralih ke arah lain. Neyoung asyik memandang ke arah namja yang berjalan mengambil tempat duduk. Namja tu sangat di kenali. Ya.. Dia la bekas suami neyoung dulu. Jimin nama nya.

Jimin mengambil tempat di hadapan neyoung tapi membelakangi neyoung.. (Faham tak?)

I'm Sorry[ I Will Miss You]Where stories live. Discover now