Keesokan harinya, jimin bangun dari tidur lalu ke bilik air untuk bersiap. Dia juga tak lupa sediakan baju kerjanya. Semua benda sekarang ni jimin yang tanggung. Lepas ja mandi, jimin bersiap dan turun ke bawah dengan sediakan senyuman manisnya kepada dua orang insan yang dia sayang.
"Morning eomma, appa" tegur jimin kepada ibu bapanya.
Eomma dan appanya menyahut kembali ucapan si jimin tu. Jimin mengambil tempat di meja makan lalu mencedok makanan dan letak dalam pinggannya.
"Amboi, wangi anak eomma ni.. Nak gi mana wangi wangi ni? " sakat eommanya
"Ermm.. Jimin rasa ni la masanya untuk jimin lupakan neyoung. Jimin dah mula lupakan dia dan jimin pun dah mula kan hidup jimin yang baru" jimin
"Bagus anak appa.. Macam ni la anak appa.. Jangan lembut sangat. Dan jangan terpedaya dengan yeoja.. Arra? "Appa jimin
"Hey... Ni yeoja yang kat sebelah oppa ni pun oppa tak percaya la ni... Nak kata yang yeoja ni pun perdayakan oppa lani? "Marah eomma nya kat appanya.
"Eh, bini kat sebelah appa ni lain.. " kata appa jimin
"Yelatu" kata eomma nya lalu suap sesudu nasi goreng ke dalam mulut nya.
Jimin hanya menggelengkan kepalanya melihat karenah eomma dan appa nya yang duk bersweet la sangat..
Lepas ja sarapan, jimin terus bangun lalu menuju ke arah singki dan basuh pinggan dan gelas.
-----------------
"Woo~i dunno i dunno i dunno why,
woo~nado nal nado nal moraegesseo,
woo~i just know i just know i just know why,
cause it's all fake love fake love fake love" handphone di sebelah bantal neyoung bermain kan sebuah lagu mengejutkan neyoung dari tidur. Neyoung bangun menggeliat lalu menutup penggera nya dengan kasar."Ish, bising betul la phone ni.. Menyampah.. Dulu si jimin a.k.a suami menyampah tu... Sekarang dah jadi bekas.. Dan lani phone pulak yang kejut"kata neyoung dengan suara nya yang serak basah lalu tidur balik.
Neyoung tidur sampai tak ingat dunia. Yela kelmarin dia duk main fon sampai pagi. Mana la tak mengantuk kan...
-------------------
Kring... Kring...
Tut~
Ya bos? Ada apa apa yang saya boleh bantu? -p.a
Tolong bawak dokumen buat resort baru dibincang tu-jimin
Arraseo-p.a
Tut~
Jimin letak fon di sebelah mejanya sambil menunggu dokumen yang dibawa oleh pembantunya sampai. Jimin menghirup sedikit secawan air nescafe panas yang baru dibuat oleh pembancuh air tadi.
Krek... ~
Pintu bilik pejabat jimin dibuka. Jimin meletakkan semula cawan nescafe nya di atas piring lalu mengambil dokumen yang dihulurkan oleh pembantu nya.
"Gumawo" senyum jimin
"Cheonma"kata pembantu tu lalu keluar dari bilik pejabat jimin.
Jimin mula membelek dokumen tersebut.
-------------------
~woo.. I dunno i dunno i dunno why,
Woo... Nado nal nado nal moregesseo,
Woo... I just know i just know i just know why,
Cause it's all fake love fake love fake love~Phone neyoung memainkan peranan lagi. Neyoung dah mula baran.
"Ishhh.... Bising la phone ni... Tak guna punya phone! "Neyoung
Neyoung terus bangun lalu menutup alarm pada phone nya. Neyoung sesekali mengerling ke arah skrin phone nya. Jam menunjukkan sudah pukul 8.59 a.m
Mata neyoung terus membulat. Dia kelam kabut bangun lalu mengambil tuala di atas meja belajar nya dan terus ke bilik mandi.
"Aku dah lewat.. Aku dah lewat... "Kata neyoung sambil sabun badan nya cincai.
Lepas ja siap, neyoung terus lari turun ke bawah dan mengambil kunci keretanya lalu keluar dari rumah. Hiraukan panggilan eomma nya yang memanggil nya suruh sarapan pagi.
"Dah la eomma.. Ney dah lewat nih.. Aduh... " marah neyoung.
Eomma neyoung hanya gelengkan kepala dengan sikap neyoung yang dah semakin berubah teruk. Bukan lagi baik.
Neyoung mula keluar dari perkarangan rumah nya lalu memecut ke tempat kerja nya.
Neyoung memendu sambil memasang lagu dengan volume yang Agak kuat. Sedang khusyuk neyoung memandu neyoung nampak ada sesak jalan kat depan nya. Dia mula kusut kan kepala nya."Aduh... Time ni la kau nak jam... Ish... Menyampah betul la" geram neyoung.
Neyoung memberhentikan kereta nya di belakang kereta lain lalu mengusutkan rambut nya yang dah disikat di rumah tadi.
"Stress betul la! " jerit neyoung dalam kereta
Neyoung memandang ke arah kirinya dan ternampak seorang namja melihat nya. Lalu neyoung buka tingkap kereta nya lalu jerkah namja tu.
"Apa tengok tengok? Tak pernah tengok manusia ka apa hah! " tengking neyoung
Namja tadi terus memandu kereta nya ke hadapan sedikit. Tak mau hadap muka neyoung tu. Menyampah... Namja tu lagi menyampah tengok si neyoung g tu. Tetiba nak marah pagi pagi ni.
Setelah lampu isyarat mula hijau, neyoung mula pecut kan kereta nya tanpa lengah kan masa lagi.
---------------
Briikkkk....
Kereta neyoung di berhenti secara mengejut di dalam garaj. Neyoung terus keluar dari perut kereta lalu masuk ke dalam lif tempat kerja nya.
Setelah keluar dari lif, neyoung terus berjalan laju menuju ke arah bilik pejabat nya tapi nama nya di panggil oleh bos nya.
"NEYOUNG!! "tuan kyo
"Y-ya bos? ..ada apa yang boleh saya bantu?" tanya neyoung dengan sedikit gagap.
Tuan kyo membaling sebuah kotak besar ke arah neyoung. Neyoung sempat lagi menyambut nya.
"Apa ni bos? " tanya neyoung
"Aku nak kau berambus dari tempat ni.. You're fire!! "Tuan kyo
"Tapi bos.. Saya baru ja kerja" neyoung
"Sejak kamu masuk hari pertama, prestasi kamu baik.. Mai esok lusa dan berapa hari lagi kamu dah mula tunjuk kepala. Dah macam bapak kau punya pejabat. "Tengking tuan kyo
"Tapi-" neyoung
"Out! " tuan kyo
Neyoung melempar kotak barang nya lalu keluar macam tu ja.
Neyoung masuk ke dalam kereta lalu menjerit sekuat hati nya."Arrghhhhh... Tak guna! " neyoung
Neyoung terus memecut kereta nya keluar dari tempat kerja nya
YOU ARE READING
I'm Sorry[ I Will Miss You]
AkčníMengisahkan tentang pasangan suami isteri yang selalu menjauhkan diri antara satu sama lain. Walaupun jimin cuba untuk bercakap dengan neyoung, neyoung tetap dengan pendiriannya yang keras kepala.