Jimin yang berada di hadapan neyoung terus mengambil pesanan manakala neyoung hanya dapat lihat belakang jimin sahaja. Neyoung memandang jimin lama. Jimin terus menjawab panggilan yang baru sahaja masuk. Jimin siap gelak lagi dalam talian tu. Muka neyoung yang berangan tadi dah mula baran. Entah kenapa.
"Ouh.. Jinja? Hahaha... Sama la... Kita jodoh kot ni... Hahaha" tawa jimin
Neyoung yang curi dengar percakapan jimin terus membara.. Neyoung mengambil beg tangannya lalu keluar dari cafe tanpa hiraukan apa apa dah.
Neyoung membuka pintu kereta lalu masuk ke dalam perut kereta nya. Dia merengus geram... Tangan nya sudah genggamkan penumbuk."Kau dah ada orang lain ka jimin? Then? Sapa aku ni? " cakap neyoung sendirian.
"Chakaman!! Bukan aku ka yang cerai dengan dia dulu? Then.. Wae aku nak kan dia balik kan... Argh.. Abaikan jelah. "Neyoung cuba tarik nafas sedalam mungkin dan lepas...
Neyoung pun terus menekan minyak keluar dari perkarangan cafe tersebut.
Jimin yang baru sahaja menutup fon nya lalu bermain dengan jari jemari nya sambil menunggu pesanan sampai. Setelah pesanan sampai, jimin mula menjamu minuman nya.
---------------------
Vroom...
Kereta milik neyoung akhirnya sampai jugak di perkarangan rumah nya. Yela... Dia dah x kerja dah sebab kena pecat. So, dia relaks jela kat rumah. Neyoung menutup enjin kereta nya lalu masuk ke dalam rumah nya. Terlihat kedua ibu bapa nya yang sedang menonton televisyen. Neyoung mendengus perlahan lalu menjejak kan kaki naik ke bilik nya tapi jejak nya terhenti apabila suara eomma nya yang memanggil nya.
"Neyoung... Come here.. I have something to tell you"eomma neyoung
"What's it mom? I'm tired"neyoung
"Eomma nak cakap sekejap ja " eomma neyoung
Neyoung mendengus perlahan lalu berjalan lemah ke arah eommanya. Appanya hanya memerhati lalu menggeleng kan kepala sebelum sambung baca majalah yang baru dibeli nya tadi.
"Kamu kena buang kerja kan? "Tanya eomma neyoung.
Mata neyoung membulat.
"Macam mana eomma boleh tahu? "Kini tanya neyoung balik kepada eomma nya
"Eomma dapat panggilan daripada pejabat kamu... Kawan kamu bagitau yang kamu dibuang kerja. Betulka? "Tanya eomma neyoung
"Haah.. Betul eomma.. Ney dah kena buang kerja.. Sekrang boleh la neyoung tidur dengan aman.. Makmur.. Tak dak orang kacau"kata neyoung selamba.
"Pandai la cakap. Ney tu bukan nya bukan nya dara tapi dah janda ney tau tak.. Ney buat perangai malas ney ni bukan nya dapat apa pun. Jangan nak jadi malas sangat. Appa dengan eomma bukan nak kena sara ney sampai ney tua kot.. Disiplin la sikit. Pi cari kerja... Tu... Ney tu kena pandai uruskan masa... Jangan nak buat pala ney ja... "Tegur appa neyoung pula yang tadi diam kan diri
"Eee... Dah la... Nanti nanti la ney cari kerja...macam la ney ni bukan kecik lagikan sekecik macam baby... Ney tau la apa yang ney kena buat untuk hidup ney"neyoung terus naik ke atas.
Eomma dan appa nya sudah lengah dengan perangai neyoung yang masih tak berubah.
YOU ARE READING
I'm Sorry[ I Will Miss You]
ActionMengisahkan tentang pasangan suami isteri yang selalu menjauhkan diri antara satu sama lain. Walaupun jimin cuba untuk bercakap dengan neyoung, neyoung tetap dengan pendiriannya yang keras kepala.