4

1 0 0
                                    


Egemen'in doğum günüydü. Semiha ona sürpriz yapmak için börekçide bir parti düzenlemiş ve bu partiye bütün çevre esnafı çağırmıştı. Tesisatçı Tahsin ile Berna, Egemen'in kucağındaki köpeği severken bir yandan da Egemen'in içinde ki köpek sevgisine duygulanıyorlardı. Egemen içine kapanık bir çocuk değildi fakat hiçbir zaman bu kadar sevgi dolu gözükmemişti. Egemen sürekli köpeğine sarılıyor ve onu öpüyordu. Tahsin gülümseyerek Berna'ya soru sordu.

''Ne şimdi bunun ismi ?''

''Titrek''

Berna gülümsedi.

''Neden atılgan değil?''

''Çünkü daha gücüm yok''

Herkes güldü.

''Bak sen şu sıpaya''

Berna ve Tahsin bu cevap üzerine kahkaha atmış fakat Berna, Semiha'nın yaklaştığını gördüğündü bu kahkahayı uzatmamak için işaret parmağı ile ''şşt'' diye ses çıkarttı. Semiha'nın elinde ki pastasında dokuz tane yanan mum ile yaklaşırken bir yandan da iyi ki doğdun şarkısını söylemeye başladı. Bunun üzerine herkes eşlik etmişti.

''İyi ki doğdun sana''

Semiha, Egemen'e paralel bir şekilde yaklaştığında herkes alkışlamaktaydı. Pastayı Egemen'in önüne koydu. Egemen pastan önünde konulduğu gibi üfleyecekti fakat Semiha ''durun'' diye seslendi.

''Dur üfleme. Kimse fotoğraf çekmeyecek mi?''

Berna ve Tahsin aynı anda telefonu çıkartmış fakat Berna fotoğraf çekmesi için Tahsin'e izin vermiş, geri çekilmişti. Tahsin ilk önce Egemen'in fotoğrafı çekti daha sonra yeni poz vermesini bekledi. Egemen bu bekleyişin farkında olunca yeni arkadaşı Titrek'i havaya kaldırarak gücünü göstermişti. Tahsin, çektiği seri fotoğrafların ardından Egemen'in annesi Semiha'nın da fotoğrafa katılması için onu davet etmişti.

''Abla sen ne yapıyorsun burada, geç hadi geç''

Semiha sanki bu anı bekliyordu. Hızlıca kadrajın içine girip sanki yılların modeli gibi hemen bir poz kesmişti. Her çekilen fotoğraf sesi sonrası pozunu değiştirmişti. Anne- oğul fotoğralarının hemen ardından toplu bir fotoğraf çekilmesini de istemişti.

''Hadi gelin hep beraber''

''O zaman öz çekim''

Tahsin öz çekim için ön kamerayı açarken Berna ile Semiha, fotoğraf çekilmek için Mesut bakkalı çağırmışlardı. Mesut fotoğraf çekilmeye yıllar önce küsmüş ve genel anlamda vesikalık dışında hiçbir fotoğrafı yoktu. Fakat garip bir şekilde Berna'nın ilk cümlesi ile ikna olmuştu. Semiha ve Berna birbirine bakım gülümsedi çünkü bu kadar çabuk kabul etmesi akıllarına geçmişte hep naz yapabileceğini getirmişti.

''Çekiyorum''

''Hadi ama yeğenim, bakkal boş kaldı''

''Tamam, tamam. Çekiyorum! Çek.. Tim!

Tahsin herkesin yüzünde gülümseme olan bir fotoğraf çekmişti.

** ** **

Semiha, Berna ve Egemen fotoğrafçıda çekilmiş fotoğrafları bastırmak ve salonda güzel bir yerde durabilmesi için bir çerçeve almaya gitmişlerdi. Fotoğrafçı yüksek tavanlı ve duvarlarında birçok çerçeveli fotoğraflar bulunmaktaydı. Bu fotoğraflar Berna'nın ilgisini çekmişti. Tek tek bütün fotoğrafları inceliyordu. Bir çoğuna imreniyordu. Genel anlamda geldikleri yer bir düğün fotoğrafları ile ünlü bir yer olabilirdi. Çünkü birçok değişik fikirler ile çekilen fotoğraf vardı ve hepsi birbirinden güzeldi. Evli insanların gözlerinde anlamsız bir mutluluk olurdu fakat nedense bu gözlerde ki mutluluk evlilikten yaklaşık bir hafta sona ererdi. Acaba hepsi bir fotoğraf düzenleme programı ile yapılmış olabilirdi. Kafasından soruları bir kenara bırakıp fotoğrafların basılmasını bekleyen ailesinin yanına gitti. Semiha ve Egemen bir fotoğrafı inceliyordu. Semiha fotoğrafı gerçekten çok beğenmişti. Evliliğe en yakın adayın Berna olmasından dolayı fotoğrafta kızını hayal edip, iç çekiyordu. Fotoğraf kırılan bir ışıkta çekilmişti. O kadar kırılmış bir ışıktı ki parlaklık sönmüş, renkler patlamıştı. Egemen fotoğrafa baktığından bir kavuşma yerine bir ayrılığı hissediyordu. Semiha için ise ne anlattığı önemli değildi. Sadece güzeldi. Egemen'in çevresinde kimse evli değildi. Bu zamanda evli kalmak kolay değildi. Kendisi iyi bir eş olabilecek mi bilmiyordu. Çünkü aklına bunu hiç getirmemişti. Fakat Berna ablası böyle düşünmüyordu. Baktığı her fotoğrafta gözleri daha çok parlıyordu. O an aklına çizgi film kahramanı Cyclops gelmişti. Berna daha fazla dayanamayıp içinde ki arzuyu dışarıya akıttı.

Kağıttan UçaklarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin