Dua Çiçeği

475 21 11
                                    

Resimdeki bizim evdeki Dua çiçeği'nin sabah ve akşamki hali.. Yazıda'da belirtildiği gibi sabahları normal bir hal alırken, akşamları yaprakları yukarı doğru kalkar. Annem, bizim için dua ettiklerini düşünüyor :D


Renkli damarlı, koyu renk desenli yapraklı bu bitkinin en ilginç özelliği akşam olunca yapraklarının dua eden eller gibi yukarı yönelmesidir. Bu durum gün ışığıyla ilgilidir. Yapraklar gündüz de kapalı duruyorsa onu daha ışıklı bir yere getirin.

Dua çiçeği evlerimizde ve salonlarımızda sıkça yetiştirdiğimiz hoş bir iç mekan süs bitkisidir. Adını çok ilginç bir özelliğinden dolayı almıştır. Güneş battıktan sonra dua çiçeğinin yaprakları dua eden insan eli gibi görünüm kazanır. Bundan dolayı da ismi Dua Çiçeği olmuştur. Dekoratif yaprakları için yetiştirilir. Yaprakları desenli ve oldukça hoş görünümlüdür. Yetiştirilmesi ve bakımı kolay bitkilerdendir.

Dua çiçeği bol güneş sever. Yapraklarının daha güzel ve daha alımlı olmasını istiyorsanız aydınlık yerlerde yetiştirin. Gölge güneş almayan yerlerde kesinlikle yetiştirmeyin. Böyle bir yerdeyse bitkiniz hemen aydınlık güneş alan bir yere koyun. Gölge yerlerde bitkinin hem gelişimi yavaş olur hem de yaprakları çok koyulaşır ve şekilsiz büyür. Evlerinizde daha çok tül perde ile filtre edilmiş güneş ışığı alan yerlerde bulundurun. Bol aydınlık yer olması güzel yaprakları olan Dua Çiçeği demektir.

Hava akımı olan yerlerden koruyun. Hava akımlarından bitkinin yaprakları çabuk etkilenebiliyor. Bulundurduğu yeri de havalandırmayı unutmayın. Oda sıcaklığı bitki için ideal sıcaklık. Daha düşük sıcaklıklarda bitkinin yaprakları sararmaya, rengi bozulmaya başlıyor.

Çiçekli Bahçemiz (Tamamlandı.)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin