Peygamber Kılıcı

255 10 2
                                    

Genelde evlerimizde annelerimizin aldığı bu çiçeğin özelliklerini hep beraber keşfedelim :D

Peygamber kılıcı diğer adı ile kılıç çiçeği; yaprakları kılıç gibi yukarı uzayan, yaprak kenarlarında sarımsı şeritler bulunan çok hoş ve yaprakları çok dekoratif bir bitkidir. Bodur türü de vardır. Bodur türünde yaprakları çok fazla uzamaz ve dik değildir. Daha çok yayılıcı olarak büyür. Tropikal bir bitkidir. Ana vatanı Tropikal Afrika’dır. İç mekan süs bitkisi olarak rahatlıkla yetiştirebilirsiniz. Peygamber kılıcı çok sağlam bir bitkidir. Ayrıca çok fazla da bakım istemez. Yetiştirmesi kolay bir bitkidir. Ancak bazı temel bilgilere ihtiyacınız olacak. O bilgileri de Çiçek ve Bitki sitemizden öğrenebilirsiniz…

BAKIMI VE SULAMASI NASIL YAPILIR ?

Peygamber kılıcı tropikal bir bitki olduğundan sıcak, ılıman ve nemli havaları sever. Kış soğuklarına dayanıklı değildir. Bu yüzden kış aylarında bitkinizi soğuktan korumak için önlemler almanız gerecek. Eğer evinizin ortamı yeterince sıcaksa ve sorun olmaz ben yetiştiririm, dikkat ederim diyorsanız sorun yok demektir. Peygamber kılıcı sıradan bir bitki değildir. Dekorasyon için ideal bitkilerdendir. Yaz aylarında çok sıcak havalarda bitkinin nem ihtiyacını karşılamak için yapraklarına su püskürtmeniz gerekmektedir.

Kılıç çiçeği aydınlık ve yarı gölge yerleri sever. Peygamber kılıcının en önemli özelliklerinden bir tanesi direk güneş ışığından rahatsız olmaması, aksine gelişimi için direk güneş ışığına ihtiyaç duymasıdır. Ayrıca kaktüs özellikleri de gösterir. Bu yüzden çok dayanıklıdır. Bu yüzden evinizin her köşesinde istediğiniz şekilde yetiştirebilirsiniz.

En güzel özelliği havayı temizleme oranı diğer bitkilere oranla daha fazladır. Bulunduğu ortamda havayı temizleyerek, ortamın oksijen oranını artırır.

Paşa kılıcı yaz aylarında bol su ister. Yazın sıcak havalarda bolca sulamanız gerekmektedir. Ancak yukarıda da dediğimiz gibi kaktüs özelliği gösterir. Yani bitki dinlenme dönemine girdiğinde, kış aylarında sulama ihtiyacı duymaz. Çünkü yazın bünyesinde su depolar. Yazın toprak yarı derecede kuruduğunda sulamanız gerekir. Kışın ise su miktarını baya azaltarak sadece küçük köklerinin nemli kalması yeterli olacaktır.

Peygamber kılıcı hafif toprakları sever. Ayrıca köklerinin havalanabilmesi için havadar topraklar tercih edilmelidir. Bunu da toprak karışımında ponza kullanarak sağlayabilirsiniz. Toprağın havadar olması çok önemlidir. Bitkinin güzel gelişimi için köklerin hava alması çok önemlidir. Ayrıca perlit de kullanabilirsiniz. Perlit de iyi bir öneri olur toprağın havadar olması için.

İdeal bir toprak karışımı verecek olursak ; 2 ölçü ponza taşı, bir miktar perlit, 5 ölçü toprak ek olarak da iyi yanmış çiftlik gübresi karışımı olabilir.

Kılıç çiçeğinin saksısı fazla büyük olmasına gerek yok. Gerçi bitkinizin büyüklüğüne göre siz ayarlayabilirsiniz boyutu. Her yıl da saksı değişimi yapabilirsiniz. Çabuk büyüyen bir bitki olmasında dolayı her yıl değişim gerekebilir. Burada dikkat etmeniz gereken nisan ayında oluşan küçük yavruları almanız. İster yeni saksılara dikip çoğaltın ya da bir komşunuza verebilirsiniz. Oradaki tercih size kalmış. Eğer bu yavruları ayırmazsanız ilerde başınıza dert olabilir. Saksıda yer paylaşımı yapamayacaklarından daha büyük bir saksıya ihtiyacınız olabilir.

Hem yaprak çeliği hem de kök sürgünlerinden çoğaltımını yapabilirsiniz. Her iki yöntem de kolay ve zahmetsizdir.

Çiçekli Bahçemiz (Tamamlandı.)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin