Çoğumuzun ekşi bulduğu (mesela ben ki onu yiyenleri bile duydum,şok oldum) limonun aslında özelliklerinden çok faydalarının önemi var gibi...
İlmi adı “citrus limonium” olup, turunçgillerdendir. Limon çiçekleri iç tarafı beyaz, dış tarafları kırmızı ve gayet güzel kokuludur.
FAYDALARI~~1
Vücuda ferahlık verir ve kanı temizler. Romatizma ağrılarına gayet iyi gelir.Limonda mikropları öldürmek, bulantıları izale etmek ve ishali kesmek hassaları vardır. Limon mikroplan öldürür. İdrarı söktürüp, vücudu zehirlerin tesirinden kurtarır. İster sağlam, ister hasta olsun bütün insanların beslenmesinde pek büyük faydaları vardır.
Büyüme çağında olan insanlar limondan pek ziyade istifade ederler. Gıda azlığından ileri gelen vitaminsizlik hastalıklarında limon derhal şifa verir.
Limon suyu ile yapılacak olan gargara boğazda bademcikler üzerinde hasıl olan iltihapları iyi eder. Mideye kuvvet verir, yemeği hazmettirir. Ağız kokusunu giderir. Temreye sürseler giderir. Balgamı söktürür. Çiçeği, soğuktan olan nezleyi giderir. Tıkanıklıkları açar.
Baş ağnsı, baş dönmesi ve göz kararmasını giderir. Sevdadan olan yürek oynamasını giderir. Sıtmalılara limon yedirtmek gayet iyidir. Kabukları veya çekirdekleri zehirlenmelere karşı iyidir. Limon, kurutularak dövülür, bir o kadar da şeker ilâve edilir, birer kaşık yutulursa; baş dönmesini, ağız kokusunu ve damar tıkanıklığını giderir.
Kabukları, yaprakları ve çiçeklerinden alınarak bal ile macun yapılır, birer kaşık yutulursa kalbi ve ruhu ferahlandırır. Limon suyu ile cevherler silinirse parlar. Limon kabuklarının haşlama veya kaynaması içildiğinde kuvvet verir. Limon suyu boğaz yaralarında, yaraların üzerine tuz ile beraber sürülür, biraz yakarsa da faydası çoktur.
Romatizmada birinci gün bir adet yemek ve yirmi beş gün her gün birer limon fazlalaştırmak üzere 25. gün 25 limon yemeli ve yine aynı minval üzere her gün azaltmak suretiyle, 25. gün bir limona inmeli. Limon suyu aynı miktarda portakal suyu ile karıştırılıp, içine biraz gliserin koyup halledilerek, yüze sürülürse güneş yanıklarına çok iyi gelir. Limon kolonyası hasta kolonyasıdır.
Susuzluğu giderir.
Kalbi kuvvetlendirir.
Karaciğer hastalıklarına iyi gelir.
Cildin güzelleşmesini sağlar.
**Skorbüt hastalığına iyi gelir.
Nasırları söker.
Yüz çillerinde faydalıdır.
Fazla aybaşısını önler.
Yüzdeki sivilceleri geçirir.
Küçük bir not: Google amcadan öğrendiğim kadarıyla, Skorbüt hastalığı C vitamini eksikliğinden doğan bir hastalıkmış.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çiçekli Bahçemiz (Tamamlandı.)
RandomÇiçeklerle ve bitkilerle öğrenmek istediğiniz her şeyi burada bulabilirsiniz :) Ayrıca hem çiçeklerle gözlerinize görsel şöleniniz olur, hem de belki de hiç bilmediğiniz çiçekler hakkında çok şey bilebilirsiniz. Ya da bildiğiniz bitkilerin ve çiçekl...