Akasya (Acacia), baklagiller familyasından genellikle hep yeşil yapraklı ve dikenli ağaç ya da ağaççık cinslerine verilen addır.Başta Avustralya olmak üzere (yaklaşık 300 tür) sıcak ılıman ve yarı tropikal bölgelerde kendiliğinden yetişen 600 türü içerir.
Özellikleri
Mımosaceae famılyasına ait akasyalar çokça ağaç,az olarak da ağaççık ya da boylu veya bodur çalı durumunda bulunurlar. Yapraklarını kışın dökenleri bulunduğu gibi ,kış-yaz yeşil olanları da vardır. Dikenleri bulunur ya da bulunmaz,Yaprakları çokça bileşik tüysü yaprak durumunda olup birçok yaprakçıktan kuruludur. Bazen tüysü yaprak yerine ince ve uzun flokladlar görülür. Yaprak sapları uzunca olup çoğunlukla genişlemiş durumdadır. Yaprak dizilişi almaçlıdır. Kulakçık çoğunlukla dikene değişmiştir. Çiçekler güzel kokulu olup genellikle sarı ,bazen beyaz ya da kırmızı renkte olur ve küçüktür. Örtü yaprakları çanak ve taç olarak ayrılmıştır ve dörder parçalıdır. Ercikleri çok sayıdadır. İpçikleri uzundur. Çiçekler başçık ya da başak kuruluşunda toplu durumda bulunur. Meyve bakla durumundadır.
Akasya sert bir ağaçtır.Dokusu sıkı ve sağlamdır.Esnektir.Yarılmaya karşı büyük bir direnç gösterir.Vurulmaya ve sürtünmeye karşı direnci yüksektir.Zor işlenir.Değişik hava koşullarında bile en dayanıklı ağaçlardan biridir.Böcekler ve mikroorganizmalar tarafından kolayca yıkımlanmaz.Rendelendiğinde düzgün ve parlak bir yüzey verir.Yağlı olduğu için özellikle su boyaları ile zor boyanır.
Dünyanın tropik ve subtropik bölgelerinde bulunurlar. Tersiyer devrinde Orta Avrupa'da da yerli olarak bulunmakta iken bugün daha dar bölgelere yayılmış bulunmaktadır. Özellikle Avustralya'da, Afrika'da Sudan'da ve güney bölgelerinde, Orta Amerika'da, Asya'nın tropik bölgelerinde yetişen türleri vardır.Akasya ağacının ilk yaşadığı yer Karolin ve Virjinya sınırları dahilinde 'galleghanv' dağlarıdır. Bu ağacı Avrupa'ya ilk tanıtan kişi 'Jan Ruben'dir.
FAYDALARI
Astıma iyi gelir.
Nefes darlığını giderir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çiçekli Bahçemiz (Tamamlandı.)
RandomÇiçeklerle ve bitkilerle öğrenmek istediğiniz her şeyi burada bulabilirsiniz :) Ayrıca hem çiçeklerle gözlerinize görsel şöleniniz olur, hem de belki de hiç bilmediğiniz çiçekler hakkında çok şey bilebilirsiniz. Ya da bildiğiniz bitkilerin ve çiçekl...