Papatya

522 7 7
                                    

Güller kadar olmasa da en az güller kadar romantik bir yeri tutan Papatyaların, güzelliklerinin ve şifasının sırrını hep beraber keşfedelim ;)

*-*-*

Papatya çiçeği nedir?

Papatya çiçeği; Papatyagiller ailesinde bulunan Latince adı Compositae olan 10 çeşit türü bulunan bitki türüne verilen isimdir

Papatya çiçeği nerelerde yetişir?

Papatya çiçeği balçıklı topraklarda, orman çayırlıklarında, kırlarda, eğimli topraklarda, tahıl, mısır, patates ve şalgam tarlalarında yetişir.

Papatya çiçeğinin özellikleri

1. Anavatanı Türkiye'dir.

2. Mayıs- Haziran aylarında çiçek açarlar.

3. 25 cm boylarındadırlar.

4. Otsu bir bitkidir.

5. Yaprakları ince parçalı olup, sapsızdır.

6. Çiçeğinin orta kısmı sarıdır.

7. Kenarlarında 12-20 tane beyaz rekli çiçek bulunur.

Papatya çiçeğinin çiçeklerinin içeriğinde bulunan kimyasal maddeler

Çiçeklerin içeriğinde acı madde, tanen ve glikozitler vardır. Meyvesi sarımtırak esmer renkli bir uçucu yağ taşır.

Papatya çiçeğinin türleri

1. Kel papatya (Anthemis altissima)

2. Beyaz papatya, Sarı papatya (Anthemis chia)

3. Köpek papatyası (Anthemis cotula)

4. Alman papatyası (Anthemis nobilis)

5. Dağ papatyası (Anthemis pauciloba)

6. Çayır papatyası, İngiliz papatyası (Bellis perennis)

7. Margrit papatya veya Alman papatyası (Chrysantemum maximum)

8. Büyük papatya, Beyaz ay papatyası, Öküzgözü papatyası (Leucanthemum vulgare)

9. Bayağı papatya, Adi papatya, Mayıs papatyası, Tıbbi papatya (Matrcaria chamomilla)

10.Yalancı papatya (Tripleurospermum perforatum)

Papatya çayı nedir?

Papatyanın çiçekleri Mayıs- Haziran aylarında toplanarak güneşte kurutulur. 2-3 çay kaşığı papatya çiçeğinin üzerine sıcak su döküp demini almasını bekleyerek hazırlanan çay'a papatya çayı denir.

Papatya çayı nasıl hazırlanır?

2-3 çay kaşığı papatya çiçeğinin üzerine yarım litre kaynamış su dökülür. 5-6 dakika demini alması beklenir ve bir bardağa süzülerek içime hazır hale getirilir. Tatlandırmak için içerisine bal yada limon konulabilir.

Papatya çayı ne zaman tüketilmelidir?

Papatya çayı yemek öğünleri arasında  tüketilmelidir. Günde 2 bardaktan fazla tüketilmemelidir.

Papatya ve papatya çayının faydaları

1. İştahı açar.

2. Akneye iyi gelir.

3. Diş ağrısına da faydalıdır.

4. Basur ağrılarını da azaltır.

5. İdrar artırıcıdır ve terletir.

6. İltihap giderici özelliktedir.

7. Mide yanmasına karşı etkilidir.

8. Saçları sarartmak için kullanılır.

9. Papatya bağırsak gazlarını da söker.

10. Ateş düşürücü ve mikrop öldürücüdür.

11. Şekerle içildiğinde erkekliğe kuvvet verir.

12. Vücuda rahatlık verir, uykusuzluğa iyi gelir.

13. Papatya çayı adet düzensizliğine de iyi gelir.

14. Papatya buğusu, nezle ve Sinüzit gibi rahatsızlıklarda kullanılır.

15. Papatya suyuyla yıkanan cilt diriliğini korur, saçlar parlaklık kazanır.

16. Sinirleri yatıştırıcı özelliğiyle, başta bel ve baş ağrısı olmak üzere, ağrıları dindirir.

17. Stres Depresyon gibi sorunlarda rahatlatıcı olarak kullanılması papatyanın faydaları arasındadır.

18. Mikrop öldürücü etkisi nedeniyle dişeti, ağız, boğaz ve bademcik iltihaplarında gargara olarak faydalıdır

19. Spazmı giderici ve Gaz söktürücü etkileri ile özellikle Gastrit ve ülserde faydalı olan Papatya hem ülsere karşı koruyucu hem de iyileşmeyi hızlandırıcı etki gösterir.

Not: Papatya çayı, uykunun getirmesine yol açtığı için, yolculuğa gidenlerin özellikle şoförlerin içmemesi gerekmektedir.

Kaynak: http://papatyacicegi.nedir.com/#ixzz3DGmg3w11


Güzel bir şarkıyla sizleri baş başa bırakıyorum ;)

Çiçekli Bahçemiz (Tamamlandı.)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin