Tam da bu ay ve diğer ayda toplanıp kurutulup çay gibi içilmesi gereken bu bitkinin, aslında çok fazla özelliği varmış.
Ihlamur, ıhlamurgiller (Tiliaceae) familyasından Tilia cinsini oluşturan ağaç türlerine verilen ad.Boyları 20-30 m'ye kadar ulaşabilir. Büyüklüğü 5-10 cm arasında değişen yaprakları genellikle yürek şeklinde ve çarpık, kenarları dişli ve uzun saplıdır. Sarkık çiçek demetleri sarımsı bir renge ve karakteristik bir kokuya sahiptir. Çok geç açan bu çiçekler (Haziran-Temmuz) kurutularak çay gibi içilir.
**
Kullanımı
Güzel kokulu çiçeklerinden dolayı ve bir gölge ağacı olarak yetiştirilir. Doğramacılıkta kıymetli olan beyaz ve hafif bir odun verir. Ihlamur kabuğundaki lifler ip ve kaba dokumalarda kullanılır.Arıcılıkta da önemli bir nektar kaynağıdır. Çiçek durumları tıbbi olarak kullanılır. Ihlamur çiçeği yatıştırıcı, idrar verici ve balgam söktürücü olarak çay halinde kullanılır. Ihlamur çiçeği banyosunun da yatıştırıcı bir özelliği vardır.
FAYDALARI
-Sinirleri kuvvetlendirir, sinir bozukluğunu giderir.
-Uyku verir.
-Kan dolaşımının normal olmasını sağlar.
-Kalp kifayetsizliğinde faydalıdır.
-Damar kireçlenmesini önler.
-Böbrekleri ve mesaneyi temizler.
-İdrar söktürür.
-Kum döker, taş oluşmasını engeller.
-Ter söktürür.
-Grip ve soğuk algınlığının şikayetlerini giderir.
-Göğsü ve bronşları yumuşatır.
-Balla karıştırılıp içilirse, mide ülserine faydalıdır.
-Kabızlığı ve bağırsak spazmını giderir.
-Boyun ve yüze güzellik verir.
-Burkulma ve ezilmelerde ağrıyı giderir.
-Saç dökülmelerini önler.
Mesane tanıtımı: Mesane böbreklerden gelen idrarın biriktiği torbadır.Her iki böbrekten üreter kanalıyla gelen idrar mesaneye dolar birikir. Mesanenin duvarlarındaki kaslar belli bir noktaya kadar esner, idrar içinde birikir. Belli bir noktadan sonra beyne sinyal gider ve beyin artık işeme olması için mesane kasının kasılması için emir verir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çiçekli Bahçemiz (Tamamlandı.)
DiversosÇiçeklerle ve bitkilerle öğrenmek istediğiniz her şeyi burada bulabilirsiniz :) Ayrıca hem çiçeklerle gözlerinize görsel şöleniniz olur, hem de belki de hiç bilmediğiniz çiçekler hakkında çok şey bilebilirsiniz. Ya da bildiğiniz bitkilerin ve çiçekl...