8| Birinsantanesi

264 27 11
                                    

Birinsantanesi ile röportajımız. Röportaj için teşekkür ediyorum ⭐️

1-Wattpad'e ne zaman başladınız ?

-2014 yılında ilk hesabımı açmıştım ama ondan önce de Wattpad' de takip ettiğim kitaplar vardı.

2-Wattpad'e katılmaya nasıl karar verdiniz ?

-Wattpad kullanmadan önce Facebook'da bir sayfada yazıyordum. Wattpad'de hikaye okumaya başladıktan sonra burada hikayelerimi yayınlamanın daha güzel ve rahat olabileceğini düşündüm. Bir gece de ani kararla Wattpad açtım

3-İlk kitabınız hangisi ?

-Facebook'da ilk yazmaya 'Aşık Oldum Desem?' 'le başladım. Buradaki ilk kitabım Cennet Gibi.

4-Hiç yazmayı bırakmak istediniz mi ?

-Yazmayı bırakmak değil de, yayınlamayı bırakmak istediğim olmuştu. Cennet Gibi'yi yazdıktan bir süre sonra kitabı kaldırmıştım. O zaman için sebeplerim vardı ama şu an aynı şeyi yapmazdım.

5-Gelen yorumlara olan tepkiniz nedir ?

-Hikâyelerime gelen yorumlar beni çok mutlu ediyor. Cennet Gibi'ye ilk başladığımdan bu yana dört yıla yakın zaman geçti. Artık okuyanların nerede ne yorum yapabileceğini az çok anlayabiliyorum. Bu güzel bir şey çünkü kendimi geliştirmemi sağlıyor. İlk bölüm ile son bölüm arasındaki farkı okuyanlarda fark ediyor. Bu yüzden her yorum benim için çok kıymetli ve değerli.

6-Kötü yorumlar hakkında ne düşünüyorsunuz ?

-Doğrusunu söylemek gerekirse; olmaması gerektiğini düşünüyorum. Eleştiri kendimizi geliştirmemizi sağlar ama bazı kişiler eleştiri ile kötü yorum arasındaki farkı ayırt edemiyor. Bu da doğal olarak yazan kişinin yazma isteğini kırıyor. Kimse kötü yorum almak için bir hikaye yazmak istemez. Bu konuda biraz şanslıyım sanırım. Pek fazla kötü yorumla karşılaşmadım ama karşılaştığımda da güzel bir şekilde uyarmaya çalıştım. Yaşı küçük olan okurlar var ve güzel bir dil kullanmanın her zaman en iyisi olduğunu düşünüyorum.

7-Kötü yorum yapanlara bir şey söyleyecek olsanız ne söylerdiniz ?

-Birinin kötü de olsa bir yorum yapması o hikayeyi okuduğunu gösterir. Eğer okuduğumuz hikayelerin gerçekten gelişmesi gerektiğini düşünüyorsak, bunu güzel bir dille de söyleyebiliriz. Eğer hikaye onlara hitap etmiyorsa, başka bir hikaye arayabilirler. Burada çok fazla yazar kötü yorumlar yüzünden günlerini harcadıkları hikayelerini siliyor. Ortada bir emek varsa buna herkes saygı duymalı. Bunun dışında hikayenin gerçekten kötü bir içeriği olduğunu ve insanları olumsuz yönde etkileyebileceğini düşünüyorsanız; yorum yapmak yerine, hikayeyi şikayet edebilirsiniz.

8-Bir hikayenize kitap olma şansı sunulsaydı hangi hikayenizi seçerdiniz ?

-Biraz garip olacak ama şu an yayımda olan hikayelerimden herhangi birinin kitap olmasını istemezdim. Şu an ilk yazdığım bölümlere baktığımda ne kadar eksik olduğumu görüyorum. Yıllar geçtiğinde belki de şimdi yazdıklarım için böyle düşüneceğim. O yüzden kendimden emin olana kadar yazmayı bu platformda devam ettirmeyi isterim. Kitap yazabilmek gerçekten çok güzel bir his olurdu ama dediğim gibi dönüp baktığımda pişman olmak istemem. Umarım bir gün kendimi yeterince geliştirebilirim ve böyle bir fırsatım olur.

9-Kaç yaşındasınız?

-Bir ay sonra 19 olacağım.

10-Okuyor musunuz ?

-Evet, üniversiteye gidiyorum. Bu yıl hazırlığı bitirdim.

11-İleride hangi mesleği seçmek istiyorsunuz ?

-Bilgisayar mühendisliği okuyorum. Bu yüzden yazılım konusunda kendimi geliştirmek istiyorum.

12-Aileniz hikaye yazdığınızı biliyor mu ?

-Ablam biliyor sadece.

13-Peki nasıl tepki verdiler hikaye yazdığınızı öğrenince ?

-Şaşırmıştı ilk söylediğimde. Genelde sayısal alanlara yönelimim olduğu için olsa gerek.

14-Kendinizi başarılı buluyor musunuz ?

-Başarılı olmak için uğraşıyorum diyeyim. Elimden geleni yapıyorum ve kendime inancım her zaman tam. Önemli olan da bu bence. Başarı sabit bir şey değil, her zaman bunun için uğraşmak gerekiyor.

15-Kitabınıza yeni başlayanlara bir şey söylecek olsanız ne söylediniz ?

-Umuyorum ki, kitabıma başlayan herkes kendinden bir parça bulur ve benim yazarken hissettiğim neşeyi onlar da okurken hisseder.

16-Hikaye yazarken sıkıldığınız oluyor mu ?

-Yeni bölüm yazmaya başladığımda, ilk iki üç paragrafta genelde sıkıldığım oluyor. Başlangıçlar daha zor oluyor benim için. Biraz ilerledikten sonra ise eğlenerek yazıyorum.

17-İleride bir imza gününüzde kendinizden bahsetmesin gerekse kendinizle ilgili ne söylerdiniz yaşının vs dışında tabi ?

-Dediğim gibi hiç kitap olma ihtimalini düşünmedim ama kendimle ilgili bir şeyler söyleyecek olsaydım; sıcak kanlı bir insanımdır ama bir şeyleri kendi başıma başarmak bana daha büyük bir zevk veriyor. İnsanın en büyük dostu kendisidir diye düşünüyorum. Bu yüzden bir şeyi başarmak için önce bunu kendi içimizde halletmemiz gerekiyor, bence. Sanırım bunları söylerdim.

18-Peki son olarak okuyucularınıza ne söylemek istersiniz ?

-Bazı zamanlarda onları çok bekletsem de, hâlâ benimle birlikte oldukları için çok teşekkür ediyorum. Umarım birlikte daha nice hikayelere yoldaşlık yaparız. Onlar benimle olduğu sürece, ben de hep burada olacağım. Hikayemi okuyan, oy veren ve yorum yapan herkesin onlara ne kadar değer verdiğimi bilmelerini isterim. Birlikte daha güzel günlere inşallah.

Röportaj yapmamı istediğiniz kişileri buraya etiketleyebilirsiniz.

YAZARLARLA RÖPORTAJ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin