" Dave!"
" Maria.."
Aku memeluk Maria,girlfriend aku yang aku sangat cintai. Aku dan Maria berkapel selama 3 tahun dah sampai sekarang aku dan dia pon dah tingkatan 5.
" Dave. Kenapa muram saja ni? Awak ada benda yang awak risaukan ke?". Maria bertanya aku,aku hanya senyum paksa pada dia. Tapi dalam hati nak sangat aku luahkan betapa kecewanya aku terhadap mak aku.
" Janganlah macam ni.. Bagitahu saya Dave.. Ada apa ke? Ke tentang mak awak pula?"
Aku mengangguk membuatkan Maria nampak sedih. Mak aku,Jolie Gam,dia seorang CEO di suatu syarikat,mak aku selalu minta aku putus dengan Maria selepas saja dia tahu yang aku kapel dengan Maria,dn aku pun selalu juga tanya sebab,mak aku kata dia benci Maria,itupun aku tak tahu macam mana boleh benci walaupun mereka berdua tak pernah berjumpa. Itu membuatkan aku lebih bingun.
" Maria.. Awak tak pernah jumpa mama saya kan?"
Maria memandang aku pelik.
" Ofcourse lah tak pernah jumpa! Kalau Dave tak bagi saya jumpa mama awak!"
Oh. Aku lupa pula yang aku tak bagi dia jumpa mak aku,reason is,takut mak aku buat benda jahat ke dia.
" Dave.. Tentang mama awak ni.. Biar kan je boleh? Kita duduk macam ni jer ye? Tak payah dengar orang lain.. Kita kan cinta sama lain? Ke..awak tak?"
" Eh! Mana ada Maria.. Saya betul-betul cintakan awak.. "
" Kalau begitu,biarkan saja suara burung yang berkicauan macam mama awak tu.ok?"
Aku memberi senyum paksa kepada dia,rasa lega pun ada,rasa sedih pun ada,aku pun kesian lah dengan Maria,kenapa mak aku benci dia?
Why?
.
.
." Sebab mak benci ibu dia!"
" Mak! Kenapa pula mama benci ibu dia!? Dan.. Ibu dia ada kaitan apa dengan cerita ini!?"
" Ada Dave! Dia ada! "
" Kalau begitu cuba cerita dia buat apa sampai mama benci dia!?"
Mak aku memadang aku lama sebelum melabuhkan punggungnya ke atas sofa semula.
" Pergi naik atas,mandi dan turun ke bawah semula makan malam. "
" Mama!"
" Pergi!!"
Aku mengeluh kuat,bila kah mama nak rahsiakan benda macam ni dari aku? Aku nak tahu sebab mama!
Aku letih sangat sekarang dengan erangai mak,jadi aku akir jer arahan mak.
Tanpa aku sedar,airmata mak mengalir.
YOU ARE READING
(COMPLETE) Hurt But Love
De Todo- Maria Ochna - Dave Rackel - Jolie Gam - Rocelina Mendy - Maggie Fred