" Kau kena rampas anak aku dari betina itu! Kalau kau berjaya.. Kau bebas"
Kata-kata itu masih terngiang-ngian di fikiran Maggie,dia meraup wajahnya kuat,sebenarnya dia tak ingin membuat sedemikian,dia sayang Maria,Maria adalah kawan sejati dia. Tapi dalam hati dia juga terjatuh cinta kepada Dave. Apa yang dia harus buat adalah ikut arahan Puan J itu.
" Maggie!" terkejut Maggie apabila Maria menegurnya dari belakang,Maggie memandang Maria sambil senyum,manakala belakang Maria pula Dave sedang tergelak.
" Esok kita ada hari sukan! Tak sabar betul nak jadi cheerleader pasukan Dave. " kata Maria teruja sambil merenung Dave. Maggie hanya senyum ikhlas tak ikhlas.
" Ah! Maggie! Masuk cheerleader dengan aku nak!? "
" Eh! Taknaklah! Aku tak pandai lagipun aku malulah nak joget depan orang ramai..taknaklah.."
" Lahh.. Oklah.. But! Kau kena sokong pasukan Dave tau!! "
" hehe..okok.."
Apa kata aku mulakan kerja aku esok? Tanya Maggie dalam hati.
" Bangun cikgu masuk!!" herit ketua kelas,Maria dan Dave lalu duduk tempat masing-masing. Manakala Maggie bersedia untuk keluar kelas menuju ke kelas tepinya itu.
" Maggie!" panggil Dave kepada Maggie separuh jerit. Maggie memandang Dave dengan riak yang kosong.
" Duduk! Takpe! Hari ni Yui tak mari! Duduk jer takpe! Cikgu tak perasan pon! Duduk jer." kata Dave separuh jerit juga tetapi boleh Maggie dengarnya. Maggie hanya mengangguk perlahan-lahan lalu melabuhkan punggungnya ke atas kerusi semula. Dia rasa gembira setiap Dave bercakap dengannya.
Keesokkan harinya.
" Mama! Papa! Hari ni hari sukan! Gembiranya!!" kata Maria teruja sambil memeluk leher Pn Rocelina erat dari belakang. Pn Rocelina hanya mengangguk.
" Maria takde main apa kan?" tanya Pn Rocelina kepada anaknya.
Senyuman Maria terus pudar lalu mengangguk perlahan.
" Yeker? Ke main bola baling lagi ? " tanya pn Rocelina pula.
Maria mengeluh lalu mengangguk sekali lagi.
" Maria sayang.. Mama kata dah kan tak yah main! Buat sakit tangan kamu jer! Bagaimana kalau bola tu terkena muka kamu? Tak payah masuk mama tak bagi!"
" Tapi ma! Maria suka main! "
" Ma kata tak boleh tak bolehlah Maria! Jangan bantah! "
Rocelina lalu beredar,meninggalkan Maria berasa kecewa. Tn John pula menyenangkan Maria.
" Maria sayang.. Don't sad baby.." kata ayahnya itu.
" I'm not sad dad.. But..i'm dissapointment.."
" it's ok dear.. You know your mommy right? She love you so much.. That she don't want anythung hurt you.."
Betul kata Tn John itu,Rocelina sangat sayangkan anak tunggalnya itu. Rocelina berasa Permainan bola baling adalah permainan bahaya bagi Maria.
" Dear Maria.. Ikut kata mommy eh? "
Maria diam sebentar sebelum mengangguk lalu beredar dari situ. Tn John memandang Maria
Dengan sedih.
YOU ARE READING
(COMPLETE) Hurt But Love
Random- Maria Ochna - Dave Rackel - Jolie Gam - Rocelina Mendy - Maggie Fred