The End

216 7 2
                                    

1 minggu kemudian.

Selepas Dave menghilangkan diri, slepas Maggie meninggal, selepas itu.. Aku rasa..

Semuanya salah aku ke tak?

Yang membuat hidup Maggie derita sehingga dia sanggup tipu Dave yang aku curang.

Yang membuat Dave tinggalkan aku?

Yang membuatkan... Semuanya hancur sebab aku?


Patut tak aku mati?

Mana Dave sekarang?

Dia dah tak sayangkan aku ke?

Dave.. Mana awak?

" Cik Muda!!"

Edy memanggil Maria selepas berjumpa Maria sedang berdiri betul2 dihujung balkoni.
Maria memalingkan kepalanya terhadap Edy.

" Cik muda!! Tolong jangan buat macam ni Cik muda!! Tak baik cik muda!!"

"edy.. Aku takde pape dah.. Dave dah tinggalkan aku.. Maggie bff aku pun dah pergi..aku nak mati.."

" tak!! Cik muda masih ada ayah dan ibu cik muda!! Cik muda masih ada keluarga yang sangat sayang cik muda!! Tolongjangan buat macamni cik muda!!"

" lagipun.. "

Maria memandang Edy dengan penuh sayu.

" Kau ade aku Maria.. "

Tetiba Maria menangis dengan kuat. Dia baru sedar siapa sebenarnya yang selalu disisi dia. Itu semua adalah Edy. Edy seorang. Sahaja.

Maria berlari ke arah Edy lalu memeluknya erat bersama dengan edy, airmata mereka berdua mengalir dengan kuat.

" Kau tau kan.. Aku sayang kau.."

" hikss! Aku tahu!! Maafkan aku!! Hikss!"

Akhirnya mereka berdua bersama. 5 tahun kemudian mereka berkahwin.
Dave.. Masih misteri.. Dimanakah Hero sebenar itu berada?
.
.
.
.
.
.
.
.

Hospital Korea.

*korean speak*

" muka pesakit tak boleh tengok langsung.. Selepas dia terjun dari bangunan, tapi dia masih hidup.. Saya dah buat keputusan.. Saya nak buat pembedahan plastik untuk dia. Dan saya akan jaga dia sendiri.. Dave Rackel."

T H E E N D

(COMPLETE) Hurt But LoveWhere stories live. Discover now