Aku berjalan ke dalam kelas aku dengan ceria,aku menyapa hampir semua orang sehinggalah giliran Dave.
" Hai Dave good morning!" kata aku lalu memeluk lehernya kuat.
" Aduh! Takleh nafas!" rengek Dave,aku lalu meleraikan pelukan itu sambil mencebik.
" Alah..nak peluk pun tak boleh.." aku memuncungkan bibir selepas sahaja melabuhkan punggung ke atas kerusi sebelah Dave.
" Alololo.. Janganlah marah.. Ni kenapa macam ceria jer?"
" Hehe.. Entahlah.. Mungkin sebab dapat jumpa Dave kot!"
" Haha! Dia ni sweetalker lah.."
Sedang mereka berbual sesama,seorang perempuan menghampiri mereka.
" Hai korang!"
Maria dan Dave memandang perempuan itu lama.
" Sape?" Maria bisik di telinga Dave tetapi masih memandang perempuan itu.
" Entah." jawab Dave.
" Err.. Ni korang tak ingat aku ke? "
Maria dan Dave memandangsesama lain,cuba mengingat siapakah perempuan itu tetapi gagal.
" Aku ni! Maggie!"
Mereka terkedu sebentar sebelum Maria bersuara.
" Oh! Maggie!! Maggie betul ke ni!? Oh my god! Miss nya my bestie!!" kata Maria lalu memeluk perempuan yang bernama Maggie itu erat,Dave hanya tersenyum walaupun dia masih tak ingat siapa Maggie.
Maggie itu membalas pelukan dengan gembira. Lama tak jumpa bestfriend sendiri.
" macam mana boleh muncul dekat sini? Bukan kau sepatutnya dekat sekolah CK ke?"
Tanya Maria selepas saja melabuhkan punggungnya ke atas kerusi.
" Aku dah pindah kemarin lagi.kelas sebelah ni jer.. Aku sebenarnya nak mari jumpa kau kemarin dah.. Tapi aku sibuk.. Jadi aku mari hari ni.."
" Oh yeke? But.. Kenapa kau pindah?"
Maggi hanya terdiam,tidak mahu beritahu yang dia dipaksa pindah oleh maknya kesini dan mulakan hidup seorang.
" Ermm.. Mak aku dia pindah kerja.. Hehe.." tipu Maggie,Maria hanya mengangguk.
" Apa kata lepasni kita pergi makan? Aku belanja.. Nak? Jom Dave?"
Maria mengajak mereka berdua,Dave hanya mengangguk,manakala Maggie hanya senyum.
" Boleh jer.. Lagipun aku ada banyak benda nak cakap dengan kau." kata Maggie,Maria hanya tersenyum dan memandang Dave,tanpa mereka sedar Maggie merenung Dave dengan sinis lama.
.
.
.
" Macam mana? "" Settle dah.. Tak payah risau sekarang bayar aku 10 ribu. "
Jolie senyum sinis,lalu menghulurkan sebuah beg kepada perempuan itu. Perempuan itu mengambil beg dengan berat hati entah kenapa.
" Ambil duit ni dan jangan bagi aku tengok muka kau lagi.. Ok?"
Perempuan itu hanya mengangguk lalu beredar.
Perempuan itu memandang beg yang banyak dengan duit 10 ribu itu dengan sayu." Maafkan mama Maggie.."
YOU ARE READING
(COMPLETE) Hurt But Love
De Todo- Maria Ochna - Dave Rackel - Jolie Gam - Rocelina Mendy - Maggie Fred