Part 3

207 11 0
                                    

Aku bersiap sedia untuk ke sekolah,entah kenapa hari ini aku rasa happy jer,sebab kalau seperti biasa aku akan bangun lewat dan muram sampai tamat persekolahan.

Aku turun dari tangga nampak mama dan papa sedang berbual sesama di ruang tamu,kenapa mereka tak sarapan ni? Dan apa yang mereka bual macam serius je?

" Papa! Mama! Good morning!" aku menyapa mama dan papa lalu mencium pipi mereka berdua.

" Morning honey.."

" Morning.. Pergi sarapan tu nanti lewat ke sekolah." kata mama aku,aku hanya mengangguk dan berlalu ke dapur kelihatan bibik aku sedang menyediakan sarapan.

" good morning Mak Jah!!" aku menyergah Mak Jah lalu memeluknya dari belakang,dia kelihatan terkejut.

" Hishh cik muda ni kan.. Terkejut Mak Jah." kata dia,aku hanya ketawa.
.
.
.
" Apa John cakap ni? John betul-betul nak pisahkan mereka berdua ke? Kenapa kita tak pergi berbincang elok-elok dengan Jolie saja? Bukan apa,Lina kesian Maria. "

" Tak.. Jolie tak akan dengar kita.. Awak kena tahu Jolie sangat bencikan kita.. Percayalah dia tak akan dengar."

Rocelina memandang suaminya lama sebelum menunduk sedih.

" Saya tak nak pisahkan mereka berdua.. Saya kesian.. Mereka berdua sangat cintakan sama lain.. "

John memandang iaterinya sayu lalu mengusap belakang isterinya itu dengan lembut.

" Tak apa.. Saya pasti.. Dave dan Maria akan faham.."

" Harap-harap macam tulah.."

Mereka berdua memandang Mria yang sedang gembira makan sarapannya itu di dapur.

(COMPLETE) Hurt But LoveWhere stories live. Discover now