Kapitel 55

2.8K 90 14
                                    

• Onaturliga •

Omars Pers

Jag ringde till Og och Felix. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. De mesta sakerna var förstört, Og kom på direkten och lika chockad blev han som jag var när han såg röran i vardagsrummet.

'' Har du provat ringa honom ? '. Frågade Og och jag visade upp Oscars mobil som låg på golvet.

'' Huh, typiskt '. Sa Og.

Jag hörde någon köra in i parkeringen precis utanför, in kommer Felix och Diana.

'' Hej, Vad är det som händer ? '. Frågade Felix oroligt.

'' Jag tror att någon har kidnappat Oscar '. Svarade jag.

Diana kollade runt, som om hon letade efter något.

'' Jag tror jag vet vem som har kidnappat Oscar '. Sa Diana helt plötsligt efter att ha tittat i vardagsrummet.

'' Va ? Hur kan du veta det ? '. Frågade Og förvånat.

Felix och Diana tittade på varandra.

'' Vi måste berätta '. Sa Diana till Felix.

Han nicka och tog ut djup andetag.

'' Ehh... hur ska vi säga det här '. Började Felix lite osäker.

'' Jag har en förbannelse och jag har onaturliga förmågor, Dan också '. Sa Diana rakt ut.

Felix kollar på henne.

'' Så svårt var det inte '. Sa Diana till Felix och rykte på axlarna.

'' Ehh, haha, Hörni, vi vet redan '. Sa jag och skratta, Ogge nicka instämmande.

'' Vänta va ? '. Sa Felix och Diana i mun på varandra.

'' Ja såklart, asså hörni, ni försvinner rätt så ofta utan att vi ens vi vet om något och helt plötsligt har Diana ett ärr på ögat och en massa annat. Så ja, vi vet '. Sa Ogge.

Haha de trodde att vi inte skulle veta något.

'' Men ni vet väl att Fredag Den 13 närmar sig, ändå hänger ni med mig ? '. Frågade Diana lågt.

'' Ja... vaddå trodde du att vi skulle lämna dig direkt eller ? '. Frågade jag och höjde ett ögonbryn.

'' Ja... en massa som jag har träffat och känner gör de men jag klandrar inte de för vem skulle inte göra det ? '. Svarade Diana och såg lite ledsen ut.

Felix gick fram till henne och kramade om henne, de kollade varandra i ögonen och log.

'' Jag gör inte det '. Sa jag.

'' Inte jag heller '. La Ogge till.

'' Eller jag eller Oscar. Ingen av oss lämnar dig Diana '. Sa Felix.

Hon log en sån ledsen och överlycklig leende.

'' Ni är bara så fantastiska, jag är så glad att jag träffade er '. Sa hon och log ett litet lyckligt leende

'' Vi älskar dig '. Sa vi alla tre samtidigt. Jag och Ogge kramade henne och det var en härlig och lång gruppkram.

Om jag ska vara ärlig så är vi alla rädda för Diana, mest Felix man kan se det, att han är livrädd men medan så älskar han Diana som vi andra. Det går liksom inte att bara lämna någon som man älskar. Ja, jag älskar Diana men inte på det sättet som Felix gör.

Felix Pers

Jag fattar inte att hon fortfarande tror att vi ska lämna henne och sånt skit. Jag HATAR att se henne ledsen och negativ men älskar att se henne arg för hon är så söt när hon är arg eller när hon ler och skrattar. Jag faller verkligen hårt för hennes leende och skratt.

Fredag den 13 ~ The FoooDonde viven las historias. Descúbrelo ahora