Hujan mulai turun dengan lebat.. Namun, suasana di bandar seoul yang merupakan kota metropolitan yang berkembang pesat itu sentiasa sibuk walaupun hujan..
Kelihatan sebuah kereta mewah berjenama porsche mula masuk di perkarangan sebuah kondominium mewah yang terletak di hujung bandar.
***
"Jisung . Mulai sekarang kita sekeluarga akan tinggal kat sini.." ujar Encik Han.
"Jisung sayang.. Maafkan kami sebab kami berdua tak dapat tolong kamu kemas barang-barang ni.. Kami berdua ada banyak kerja kat pejabat.. Mianhae sayang.." kata puan han.
"Hmm.. Yelah.." jisung terpaksa akur dengan keputusan omma dan appanya.
"Take care sayang.. Omma dengan appa pergi dulu.." ucap puan han.
Encik dan puan Han pergi meninggalkan jisung keseorangan di Kondo barunya..
"Lonely Again~" ucap jisung.
Jisung terpaksa mengemas kondo itu seorang diri.. Segala-galanya perlu dilakukan dengan sendiri.. Alone!!
Itu lah han jisung.. Seorang pemuda yang sentiasa bersendirian dan kesunyian.. Dia tidak mempunyai adik beradik bahkan Dia tidak mempunyai kawan kerana tiada seorang pun yang ingin berkawan dengannya.
Ibu bapanya yang sentiasa sibuk bekerja telah menambahkan lagi kesunyian dalam kehidupan Jisung. Ibu bapanya langsung tidak peduli dengan keadaan jisung. Yang hanya ada di kepala otak mereka hanya kerja.. Kerja.. Dan kerja..
"Kan bagus kalau aku ada kawan.. Tapi.. Kenapa semua orang tak nak kawan dengan aku?? Kenapa?!!!" jisung melemparkan semua benda yang ada di hadapannya ke dinding.
"I hate lonely!!" ucap jisung sambil menangis teresak-esak di penjuru biliknya.
.
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
[✔]Mystery Of Hellevator Song [Han Jisung]
Mystery / ThrillerI'm going to find out where the exit is.. To save me from being locked in the darkness.. I frantically try to run away.. I'm on the hellevator, I'm going up~