"Jisung~… jisung~… dah tiba masannya kau ke sana jisung~"
Sebuah bisikkan mula menusuk ke gegendang telinga jisung dan menyebabkan dia terjaga dari tidurnya.
"Jisung~… jisung~…" suara bisikan itu tidak berhenti menyeru namanya.
Jisung bangkit dari pembaringannya lalu berjalan menuju ke pintu utama.. Jisung sempat memandang ke arah bilik omma dan appanya.. Jisung berjalan masuk ke dalam bilik omma dan appanya lalu menatap wajah mereka..
"Mianhae omma.. Appa.. Sung sayang omma dengan appa..." Jisung mengucup pipi mereka..
Ketika jisung hendak keluar dari bilik omma dan appanya, tiba-tiba puan han terjaga..
"Sung?? Sung lapar ke?? Kenapa sung tak kejutkan omma??" Tanya puan han.
"Sung tak sampai hati nak kejutkan omma.. Omma kan penat.. "
"Sokay sayang.. Kalau kamu lapar omma boleh panaskan lauk untuk kamu.."
"Tak apa lah omma.. Biar sung buat sendiri.. Omma tidur lah.."
"Emm yelah.. Tapi kalau kamu nak apa-apa.. Kejutkan omma tau.."
"Ok.."
"Mehh sini... Omma nak peluk kamu.."
Jisung menghampiri puan han.. Puan han memeluk jisung dengan erat..
"Omma.. Kalau sung ada buat salah kat omma.. Sung mintak maaf ye.." Ujar jisung..
"Jisung sayang.. Kamu tak pernah buat salah kat omma.. Patutnya omma yang mintak maaf kat kamu sebab selama ni omma dengan appa selalu sibuk sampai kami tak ada masa nak luangkan pada kamu.." Ucap puan han..
"Omma.. Omma tidur lah.. Esok omma kan kerja.." Kata jisung..
"Ye lah.. "
"Good night omma.." Ucap jisung.
"Good night sayang.." Balas puan han.
Puan han menarik selimutnya lalu tidur semula..
Setelah memastikan puan han benar-benar terlelap, jisung mula meninggalkan rumahnya..
.
.
.
TO BE CONTINUE..
YOU ARE READING
[✔]Mystery Of Hellevator Song [Han Jisung]
Misterio / SuspensoI'm going to find out where the exit is.. To save me from being locked in the darkness.. I frantically try to run away.. I'm on the hellevator, I'm going up~