01

1K 138 19
                                    

Kini.. Sudah genap seminggu keluarga Kim menetap di kondo itu..

"Jisung.. Esok appa dengan omma kamu kena pergi Australia.. Kami berdua ada kerja sikit kat sana.." ujar encik han.

"Kerja.. Kerja.. Kerja!! Boleh tak omma dengan appa spend time untuk tae?? Sekejap pun jadilah!! Omma dengan appa tak ingat ke esok hari apa??"

"Esok hari jumaat lah sayang.. Kenapa??"tanya puan han.

"Sampai hati omma dengan appa tak ingat hari jadi sung.. I hate you!!!" jisung terus berlari masuk ke dalam bilik dan mengunci biliknya..

"Jisung!! Bukak pintu ni.. Kami minta maaf sebab lupa tentang hari jadi kamu.." kata encik han sambil mengetuk pintu bilik jisung.

"Jisung sayang.. Bukak lah pintu ni.." pujuk puan han.

"Diam lahh!!! AKU BENCI KORANGGG!!" Jerit jisung dari dalam biliknya..

Encik dan puan han akur dengan apa yang terjadi dan beredar meninggalkan jisung bersendirian.

***

Matahari mulai terbit dari arah timur. Sinaran matahari yang amat terang telah terpancar di mata jisung melalui tingkap.

"Huarrghhh!!"

Jisung mencapai jam loceng berbentuk tupai lalu melihatnya.

"Dah pukul 8 rupanya.."

Jisung meletakkan semula jam locengnya lalu bangun.. Dia mencapai tualanya yang tersangkut di ampaian biliknya lalu berjalan menuju ke toilet untuk mandi.

Setelah selesai mandi, jisung keluar dari biliknya lalu berjalan menuju ke dapur.

"Hahh sung!! Bangun pon kau.."

"Young..young.. Young.k hyung?? Hyung buat apa kat sini??" tanya jisung.

"Ni hah.. Ahnjumma ada bagi tahu hyung yang hari ni birthday kau.. Jadi hyung datang lah kat ni.. And ahnjumma suruh hyung tolong tengok-tengokkan kan kau.. Maklumlah ahnjumma dengan ahjussi kan duduk kat australia sebulan." balas young.k..

"Ohh.."

"Jom sarapan sama-sama.. Hyung ada buatkan Nasi ayam kegemaraan kau.. And hyung ada buatkan kek untuk kau.."

"Hmmm.." jisung hanya menundukkan kepalanya memandang lantai.

"Kenapa sung sedih?? Jangan lah sedih-sedih sung.. Hari ni kan birthday sung.. "

"Ok .." jisung menganggukkan kepalanya.

"Hahh.. Meh duduk sini.." young.k menarik kerusi kosong.

"Gumawo young.k hyung.."

"Sama-sama.."

"Emm young.k hyung .. Lepas makan ni sung nak pergi kedai kejap tau.. Sung nak beli komik.."

"Yelah.. Tapi jangan lama-lama tau.. Tengok cuaca cam nak hujan.." nasihat young.k.

"Ok hyung.."

.

TO BE CONTINUE..

[✔]Mystery Of Hellevator Song [Han Jisung]Where stories live. Discover now