05

813 118 3
                                    

"Jisung sayang.. Kami dah balik!!" Jerit encik Han.

Jisung keluar dari biliknya sejurus mendengar suara appanya.

"Jisung anak omma.. Meh sini peluk omma.. Omma rindu sangat dengan kamu sayang.." Kata puan Han.

Jisung memandang kosong kearah ommanya lalu berjalan menuju ke dapur tanpa menghiraukan omma dan appanya yang baru saja pulang.

"Young.k .. Kenapa dengan jisung?? Dia ada problem ke??" Tanya encik Han.

"I don't know.." Young.k mengangkat bahunya.

"nae salmeun mitbadak nangtteoreoji eoduun teoneol sogeul geotgo isseo~ …naege janinhago duryeoun harureul hollo beotigo isseo~… soneul nae mireodo nal jabajul sarameun amudo eopseo~… nae apeum nae nunmureul tago wiro ppajyeonagago isseo~… ♬♬♬♬♪♪♪♪♪♪" jisung menyanyi di dapur sambil mengambil segelas air.

"Lagu tu lagi~" keluh young.k..

"Lagu tu lagi?? Apa maksud kamu??" Tanya puan Han.

"Tu hah!! Jisung tu selalu nyanyi lagu creepy tu sejak ahnjumma dengan ahjussi pergi australia.." Jawab young.k..

Riak wajah encik dan puan han mula berubah setelah mendengar cerita yang keluar dari mulut young.k..

"Haiishh.. Jisung.. Jisung.." Encik dan puan han menggelengkan kepala melihat karenah anak tunggalnya itu.

*****

"nae salmeun mitbadak nangtteoreoji eoduun teoneol sogeul geotgo isseo~ …naege janinhago duryeoun harureul hollo beotigo isseo~… soneul nae mireodo nal jabajul sarameun amudo eopseo~… nae apeum nae nunmureul tago wiro ppajyeonagago isseo~… ♬♬♬♬♪♪♪♪♪♪"

Sejak kepulangan Encik dan puan Han, perangai jisung semakin menjadi-jadi. Dia tidak pernah berhenti menyanyikan lagu itu.

Encik dan puan Han mula risau tentang keadaan anak tunggalnya itu. Pergi sekolah tak nak, pergi jalan-jalan pun tak nak.. Malah kadang-kadang di ajak makan bersama pun tak nak.. Yang jisung nak hanyalah menyanyi dan terus menyanyi.

"Oppa.. Macam mana ni?? Keadaan sung dah parah ni.. Apa yang kita nak buat sekarang??" Tanya puan han kepada encik han.

"Apa kata kita suruh young.k nasihatkan jisung.." Cadang encik han.

"Bagus jugak idea tu.." Kata puan han.

.

.

TO BE CONTINUE..

[✔]Mystery Of Hellevator Song [Han Jisung]Where stories live. Discover now