12

774 111 17
                                    

"Korang!! Kita ada kawan baru!!" jerit seungmin.

"Hahh?? Kawan baru?? Mana-mana??" tanya minho.

"Ni.." seungmin menuding jarinya kearah jisung..

Muka jisung mula bertukar kemerah-merahan kerana menahan malu.

"Haii!! Nama aku bang chan.. Leader stray kids.." bang chan menghulurkan tangannya.

"Haii.." jisung menyambut tangan bang chan lalu berjabat tangan.

"Hah.. Yang ni semua kawan-kawan aku.. Yang tengah khusyuk makan tu woojin.. Yang tengah kemas-kemas tu minho, hyunjin dengan jeongin.. Yang tengah berebut buah tu pulak changbin dengan felix.. Yang berdiri kat sebelah kau tu pulak seungmin.." bang chan memperkenalkan kawan-kawannya kepada jisung satu per satu..

"HAIIIIIIII!!!" semua stray kids melambaikan tangan ke arah jisung.

"Ehh budak baru.. Sapa nama kau??" tanya hyunjin.

"Nama aku han jisung..."

"Han jisung?? Hmm.. Comel nama tu.. Macam orangnya jugak.. Tapi aku lagi comel.. Muahhahaha!! " kata woojin.

"Hello.. Minnie lagi comel ok.." ujar seungmin.

"Hahahahaha!!!" mereka semua bergelak sakan.

"Hah jisung.. Sebelum aku terlupa.. Aku nak bagi tau kau yang kitorang semua ni geng stray kids.. Di sebabkan kau datang kat tempat ni.. Kau ni dikira ahli geng stray kids jugak.." kata minho.

"Jinjja?? Terima kasih korang.." jisung mula menitiskan air mata kerana terharu.

"Ehh jisung.. Kenapa ni?? Asal kau menangis??" tanya bang chan.

"Selama ni sung tak pernah ada kawan.. Semua orang tak nak kawan dengan sung.. Tapi sekarang ada jugak orang nak berkawan dengan sung.. Sung happy sangat sebab korang semua sudi nak kawan dengan sung.." kata jisung sambil menangis teresak-esak.

"Jangan lah menangis jisung. Kalau kau nak tahu.. Kitorang semua pun senasib macam kau jugak.." ujar felix.

"Dah-dah.. Jangan menangis lagi... Sekarang ni apa kata kita main kejar-kejar nak??" ajak bang chan.

"Nakkkk!!" jisung terus mengesat air matanya.

"Sapa lambat sampai kat pokok tu dia yang jadi!!" jerit jeongin lalu berlari kearah pokok yang di maksudkannya tadi.

"Yahh!! Yang jeongin!!" kesemua ahli stray kids berlari mengikuti jeongin yang sudah sampai ke destinasinya.

Jisung berasa gembira berada di tempat itu walaupun sebenarnya dia berada di dunia lain.

.

.

TO BE CONTINUE..

[✔]Mystery Of Hellevator Song [Han Jisung]Where stories live. Discover now