Epilog

1K 124 15
                                    

"Ehh jisung.. Termenung jauh nampak.. Ingat awek ke??" tanya changbin.

"Tak ada lah hyung.. Sung cuma teringat kat omma dengan appa sung jer.."

"Jisung rindu kat diorang?? " tanya woojin.

"Haah.." jisung mengangguk perlahan.

"Jisung.. Kalau kitorang bawak sung jumpa diorang sung nak tak??" tanya bang chan.

"Nak!!"

"Jisung tutup mata.. Selagi hyung tak kata bukak.. Sung jangan bukak.. Kitorang nak buat magic sikit.." kata bang chan.

"Ok.." jisung menutup kedua belah matanya tanpa banyak soal.

"Ok.. Sung dah boleh bukak mata.. "Jisung membuka matanya.

Dengan sekelip mata, jisung sudah berada di hadapan kondominium tempat di mana dia tinggal..

"Wahh.. Hebatnya korang.. Pejam mata jer sung dah sampai kat depan kondo ni.. "Ujar jisung.

"Hahaha.. Kitorang mana ada hebat.. Chan hyung lagi hebat.." kata seungmin.

"Ehh budak siput ni.. Pandai-pandai jer.." bang chan mencubit pipi gebu seungmin.

Jisung melangkah masuk ke dalam kondominium itu.. Sejurus saja di masuk, jisung mendapati ramai orang memakai baju serba hitam seperti ada berlaku kematian.

"Sapa pulak yang mati ni??" desus hati jisung.

Mata jisung ligat melihat ke seluruh lobi kondo itu. Kemudian, matanya tiba-tiba tertumpu kearah seorang pemuda berpakai serba hitam yang cukup dia kenali..

"YOUNG.K HYUNGGGG!" Jisung memanggil young.k namun young.k langsung tidak menoleh kearahnya.

"Ishh orang tua ni.. Muda-muda lagi dah pekak.." jisung membuntuti ke mana saja young.k pergi.

Young.k berjalan masuk ke dalam sebuah dewan. Jisung mengikuti young.k dari belakang bersama-sama dengan stray kids yang lain.

"Ahnjumma.." young.k menegur puan han yang sedang menangis teresak-esak.

"O..omma?? Ke..kenapa omma menangis??" jisung memandang ommanya dengan penuh tanda tanya..

"Jisung ahh.. Tengok tu.. "Woojin menuding jarinya kearah sebuah keranda yang terletak tidak jauh dari lokasinya.

"APPAAAA!!!" Jisung segera berlari ke arah keranda itu.

"Appa!! Jangan tinggalkan sung appa!! Sung sayang appa!!" jisung menangis teresak-esak sambil memeluk keranda  itu.

Ketika jisung sedang menangis teresak-esak, tiba-tiba seorang lelaki datang menghampirinya sambil menangis..

"Kenapa kamu pergi meninggalkan kami??."

"Appa??" jisung terkejut melihat appa masih hidup.

"Ehh jap.. Kalau appa masih hidup.. Sapa pulak yang mati ni??" jisung tertanya-tanya.

Encik han mula membuka keranda itu.. Alangkah terkejutnya jisung apabila mendapati seseorang yang serupa dengannya berada di dalam keranda itu.

"Kenapa mayat ni muka dia serupa dengan aku?? "

"Muka dia serupa dengan kau sebab orang tu adalah kau sendiri.." ujar minho.

"A..aku?? Tak!! Tak mungkin!!" jisung menafikan dengan sekeras-kerasnya.

"Ye jisung.. Mayat yang ada kat dalam keranda tu adalah jasad kau.. Kau dah mati jisung.." kata seungmin.

"Tak!! Tak mungkin!! Ni mesti diorang semua saja nak prank aku!!"

"Jisung.. Kalau kau tak percaya.. Cuba kau sentuh omma dengan appa kau.." kata hyunjin.

Jisung segera merapati omma dan appanya dan menyentuhnya.. Alangkah terkejutnya jisung apabila dia tidak boleh menyentuh omma dan appanya.

"Tak!! Tak mungkin!! Aku masih hidup!! Tak mungkin!!" jisung jatuh terduduk sambil menangis teresak-esak.

"Sung.. Ini dah jadi takdir kau jisung.. Kau sendiri yang pilih takdir kau.." ujar bang chan.

"Jisung ahh.. Jom kita balik.. Tempat ni bukan lagi tempat kau.. Tempat kau adalah bersama-sama dengan kitorang.." kata woojin dengan lembut.

"Ok.."

Kesemua ahli stray kids tersenyum melihat jisung.

"Jom kita balik!!" kata bang chan.

"Jom!!"

Kesemua ahli stray kids mula beredar pulang ke dunia mereka.. Sebelum beredar, jisung sempat menoleh kearah omma dan appanya.

"Omma.. Appa.. Saranghaeyo~" ujar jisung lalu menghilang..

.

.

.

[✔]Mystery Of Hellevator Song [Han Jisung]Where stories live. Discover now