13

784 106 0
                                    

"Ahnjumma!!! Ahjussi!!" jerit young.k.

Young.k menjerit-jerit memanggil mak dan bapak saudaranya itu. Suara young.k yang lantang telah mengejutkan mereka dari tidurnya.

"Ada apa ni young.k??" tanya encik han yang masih mamai.

"Ahjussi.. Ahnjumma.. Jisung.. Jisung dalam bahaya.."

"HAHH?? JISUNG DALAM BAHAYA??!!" mata encik dan puan han terbutang luas sejurus mendengar kata-kata dari mulut young.k.

"Ye ahnjumma.. Tadi kawan young.k ada cerita kat young.k pasal lagu yang jisung selalu nyanyi tu.. Rupa-rupanya lagu yang jisung selalu nyanyi tu lagu berpuaka.. Ramai orang yang hilang di sebabkan nyanyi lagu tu!!" terang young.k..

"APA??!!" encik dan puan han terkejut.

"Awak.. Cam mana ni?? Awak buat lah sesuatu.. " desak puan han.

"Ok.. Sekarang ni kita pergi ke bilik jisung.. Kita bagi tahu perkara ni kat dia.. " ujar encik han.

Encik dan puan han serta young.k pergi ke bilik jisung.. Encik han memulas tombol pintu bilik jisung lalu membukanya..

"Jisung~ Jisung~ " encik han memanggil lembut nama anaknya itu.

"Jisung .. Kamu kat mana sayang??" puan han turut memanggil jisung.

"Jisung!! Jisung!! "

Young.k serta encik dan puan han mencari jisung di seluruh pelosok rumah namun gagal menemui jisung.

"Awakk.. Mana anak kita??'' puan han mula gelisah..

"Aduii!! Mana lah jisung ni pergi malam-malam buta ni.." encik han mula risau tentang keselamatan anak lelakinya itu.

"Ahnjumma.. Ahjussi.. Jangan-jangan jisung pergi kat elevator Berpuaka tu tak??"

"Boleh jadi jugak.. " balas encik han.

"Awak.. Jom kita cari jisung kat sana.. Saya risau lah.. "Desak puan han.

"Baik lah.."

*****

"Young.k.. Betul ke ni tempatnya??" tanya encik han.

"Betul.." young.k mengangguk laju.

"Awak.. Jom kita cari jisung cepat.."

"Jom!!"

Encik dan puan han serta young.k mula mencari jisung di sekitar bangunan lama tempat di mana elevator berpuaka itu berada.

Ketika mereka sibuk mencari jisung, tiba-tiba~

"Aarrrrrgghhhhhh!!!"

.

.

TO BE CONTINUE..

[✔]Mystery Of Hellevator Song [Han Jisung]Where stories live. Discover now