Hayaller de Gerçek Olur

44 3 0
                                    

Halime Hanım söze girdi: "Kuzey, bence sen askeri sınavlara girmelisin hem böylece vatanına hizmet etmiş olursun hem de daha fazla sokaklarda kalmamış olursun. Sen Vatanına sahip çıkmış olursun vatanında sana sahip çıkmış olur. Ne dersin? Bir düşün istersen."

Aslı'nın yüzü asılmıştı ama bir şey demedi Kuzey'in hayalini kurduğu şeyin bu olduğunu biliyordu. Aslı'nın yüzünün asılmasının bir sebebi de onu kaybedeceğin den korkmasıydı. Kuzey daha önce başvuruların başladığını belirten bir afişe rastlamıştı zaten. Bu fikir ona da mantıklı gelmişti fakat sınava girmek için paraya ihtiyacı vardı. Sadece yazılı sınav için değil mülakatın yapılacağı yere gitmek için de gerekliydi bu... Zaten sınavı kazandıktan sonra bunlara gerek kalmayacaktı ama şu an gerekliydi, önce düşündü bekledi bekledi acaba Halime Hanım ona yardım edebilir miydi? Halime hanıma döndü ve dedi ki:" İyi fikir aslında Halime Teyze." Halime Hanım, teyze kelimesini Kuzey'in ağzından ilk kez duymuştu belli ki yakınlık hissetmişti çocukcağız. Halime Hanım biraz şaşırdı Kuzey'in ona teyze demesine yüz ifadesi değişti bir kaç saniyeliğine. Bunu görünce Kuzey de dediğine pişman olmuştu " Keşke demeseydim acaba rahatsız mı oldu?" diye düşündü ve tam sözünü düzeltecekti ki Halime Hanım söze girdi ve  "Bana teyze diyebilirsin Kuzey, sorun değil yüzün düşmesin hemen sadece şaşırdım o kadar." Kuzey bunu duyunca rahatlayıp mutlu olmuştu. Halime Teyze ile kurduğunu düşündüğü yakınlığı onunda hissettiğine. Masadaki herkes artık gülümsüyordu, artık bir aile gibiydiler Halime teyzelerini yetimhaneden beri anneleri gibi koruyucu melekleri gibi görüyorlardı. Bir kaç gün içinde yaşadıklarını teker teker anlattılar ve iştahla yemeklerini yediler. Halime Teyze'de onlara artık onunla birlikte kalmalarını teklif etti ve  cevaplarını beklemeden de  zaten yalnız olduğunu evde boş odaların olduğunu ekledi. Aslı ile Kuzey sevinerek kabul ettiler. Aslı ayrılmadıkları için mutluydu, Kuzey ise hem birbirlerinden ayrılmadıkları için hemde artık asker olma hayaline her zamankinden daha yakındı. Yemekten sonra Halime teyze onlara yatacakları odaları gösterdi. Aslı ve kuzey sanki bir rüyada gibiydiler. Ama yakında askeri sınava girdiğinde ve mülakatta Kuzey o rüyadan uyanacaktı. Çünkü asker rüyada olanları bile uyandıracak kadar gerçek ve önemli bir meslekti, fedakârlıktı.

Kuzey DemirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin