Berk'in ağzından
Naptım ben? Onu ilgilendirdiğini nasıl ağzımdan kaçırırım. Şimdi haklı olarak bir açıklama bekliyor ve ben ne diceğimi bilmiyorum. Off...
-Evet konuşmucak mısın?
Artık susmanın bi anlamı yoktu hem daha önce biçok kızı korumuştum.
-Evet seninle ilgili. Seni ilk gördüğüm gün yanımdaki arkadaşlarım arkandan fena kızmış dediler. Deniz'in abimin sevgilisi olduğunu bildikleri için bütün herkez senden bahsetti doğum gününün olduğu gün de senin olcağını öğrenmişler. Yine ileri geri konuşunca kavgaya gittik silahlarının olmasını beklemiyorduk işte sonuç bu.
Bunları dedikten sonra şaşırdığı kesindi ama sanki biraz da mutlu olmuş gibiydi neden mutlu olsun ki?
-Şey ben ne diceğimi bilmiyorum özür dilerim ayrıca teşekkür ederim.
Teşekkür etmesini belki bekleyebilirdim de özür neden diledi? Özür dilencek ne var ortada?
-Özür dilencek birşey yok kim olsa yapardım.
Şimdi de sanki hayal kırıklığına uğramış ve morali bozulmuş gibiydi neden bozulcak ya kesin bana öyle gelmiştir.
***
Bi an ilgilendiriyor dediğinde mutlu olduğum kadar daha önce hiç mutlu olmamıştım. Açıklama beklediğim halde tek birşey dememişti. Yoksa şimdi şaka yaptım falan mı dicekti. Beklenir o dengesizden. Açıklama beklediğimi belirtmek için "evet konuşmucak mısın?" diyebildim. Bikaç saniye içinde konuşmaya başladı. Arkadaşları arkamdan konuştuğu için mi bu haldeydi. Sevinçten ne yapsam, ne desem bilemedim. Sonunda teşekkür edip, özür dilemeyi akıl edebildim ki etmez olaydım. Herkez için yapabilirmiş demek, zaten ne bekliyordum ki beni sevdiğini mi saçmalık. Ağlamıcaktım hayır şimdi olmazdı ya da ona bağırıp çağırıp gitsem mi?
Kapı tıklatılmasıyla düşüncelerimden sıyrıldım. Seval Teyze ve hemşire içeri girince "bende zaten kantine gitcektim" deyip ayağa kalkmıştım ki Seval Teyze'nin "Derin, kızım senden bi istekte bulunsam?" sözüyle şaşkınca tekrar oturdum. "Tabi" deyip tebessüm ettikten sonra beklemeye başladım ne olabilirdi ki?
-Biliyorsun Kaan daha yeni ameliyattan çıktı o yüzden şimdi yoğun bakımda ,normal odaya yarın alcaklar ve birkaç gün tedbir için hastanede kalacak. Berk ise bugün taburcu olacak ama onun da evde dinlenmesi gerekli ben hastanede olduğumda Berk'in başında biri olmucak acaba o zaman sen başında bekleyebilir misin? Tabi ailen izin verirse.
Ailem mi zaten babam ben doğmadan terkedip giden annem ise her dediğime tamam diyen biri o yüzden izin almaya bile gerek yoktu. Benden cevap bekler gibi bakan Seval Teyze'ye gülümseyerek,
-Tabi beklerim, dedim.
Berk'le birkaç gün aynı evde yaşıcaktık sevinsem mi üzülsem mi?
-O zaman ben bi Deniz'e bakayım sonra gideriz, dedikten sonra odadan çıkıp Deniz'in yanına gittim. Ona söyledikten sonra,
-Yeni aşk mı? diye birden sorduğu soruyla ne desem bilemedim yalan söylemeyi becersem de Deniz anlardı yine de şansımı deneyip,
-Yo ne aşkı ne alaka of saçmaladın Deniz.
-Asıl sen saçmaladın yalan söylediğini anlamayacak en son insanım neyse sonra görüşcez seninle ben şimdi doktorun yanına gidip Kaan'ı görmek için izin isticem gerekirse yalvarcam, deyip gitti.
Geldiğim gibi odaya gidiyordum ki yeni bi çarpışma.
-Derin.
Bu sefer çarpanın tanıdık olmasıyla rahatladım. Emre sınıf arkadaşımdı.
-Naber Emre?
-İyidir arkadaşımı ziyarete geldim. Sen?
Uzun uzun herşeyi anlatamayacağım için kısaca,
-Şey bende arkadaşımın yanına geldim.
Arkadaşım mı? Arkadaş demek samimi olmak demek bizim şuana kadar düzgün konuşmamız bile yoktu.
-Hmm neyse sonra görüşürüz.
-Görüşürüz.
Emre en yakın arkadaşımken ne olduğunu anlamadan çıkmaya başlamıştık çıkarken de arkadaş gibiydik -kimseyi sevemediğim gibi onu da sevemedim- o yüzden tekrar arkadaş olarak kalmanın en doğru seçim olduğunu düşündük. Ve şuan eskisi kadar iyi olmasak da arkadaşız işte.
Emre'nin arkasından suçluluk duygusuyla bakıyordum ki oha Emre Berk'in odasına mı girmişti yoksa bana mı öyle gelmişti. Odaya doğru yürüdüm ve merakla içeriye girdim. Emre de benim kadar şaşkındı. Emre'nin 'siz tanışıyor musunuz?' sorusuyla kendime gelip,
-Evet de siz nerden tanışıyorsunuz? dedim.
-Berk bizim okulda bilmiyor muydun ayrıca da benim çocukluk arkadaşım.
Ne yani Berk bizim okulda mıymış şimdi yaz tatilinde olabiliriz ama nasıl daha önce görmemiş olabilirim. Ayrıca Emre'nin çocukluk arkadaşıymış. Ne güzel şuan sevdiğim çocukla eski sevgilim kardeş gibi. Neden tek şaşıran benim neden Berk şaşırmadı yoksa biliyor muydu yok sanmam nerden bilecek o? Ben bile taşı fark etmediysem o beni hiç fark etmemiştir.
-Neyse Berk hasta ziyareti kısa olur sonra yanına tekrar gelirim. Görüşürüz Derin.
Berkle bende Emre'ye görüşürüz dedikten sonra Emre gitti. Ve şimdi de biz Berkle gidiyorduk. Seval Teyze hastanenin çıkışına kadar bize eşlik ettikten sonra gelen taksiye binip uzaklaştık. Yolda annemi arayıp bilgilendirdikten sonra tahmin ettiğim gibi "tamam" dedi. Berk adresi verdikten sonra yol boyunca bida sesimiz çıkmadı. Evin önüne gelince taksiye ücreti ödeyip indik. Birkaç günlük maceramız başlıyordu.